Hirdetés

A Diablo II alkotói beszéltek a lehetséges remaster kihívásairól

|

Max Schaefer és Matt Uelmen még akkor dolgoztak a legendás játékon, amikor nem kellett a befektetők felé vigyorogni, és szabadon alkothattak.

Hirdetés

A két veteránnak mondható fejlesztő leült az amerikai IGN-es újságíróval, Ryan McCaffrey-vel egy podcastra, és beszélgettek kicsit a Diablo II lehetséges újrakeveréséről. Sem Schaefer, sem Matt Uelmen nem tagjai már a Blizzardnak, így persze abban sem lehetnek biztosak, hogy egyáltalán készül-e a remaster, de elmondásuk szerint hálásak is azért, hogy nem kell a mostani körülmények között ezen dolgozniuk.

Hirdetés

A Diablo II újrakevert verziója körül már évek óta mennek a pletykák, de még semmilyen konkrétumot nem kaptunk a Blizzardtól. Schaefer szerint amennyiben a csapat tényleg összehozza a remastert, úgy komoly kihívások előtt állnak. Nagyon nehéz lesz ugyanis visszahozni az eredeti atmoszférát.

"Szerintem lehetetlen ugyanazt visszahozni. Egyrészt egy olyan játékról beszélünk, ami még csak nem is volt valódi 3D, minden sprite-okban volt renderelve, így visszahozni a klasszikus érzetét egy 3D környezetben klikkelgetve még a legjobb esetben is nagy kihívás lesz."

- mondta Schaefer, aki szerint megszépíteni a játékot a legkönnyebb. Megcsinálni egy 1-1-es felújítást nem nehéz, de a fejlesztőknek rengeteg időt kell majd áldozniuk arra, hogy visszahozzák a játék atmoszféráját és az egész érzetét.

"Az egészhez hozzátartozott a mögötte álló technológia, amit mostanra már nyugodtan nevezhetünk 'kód spagettinek'. Egy egyedi motorban volt összerakva...olyan cucc volt, amit sosem csinált senki azelőtt. Feltételezem, hogy egy remasterhez egy már meglévő motort fognak felhasználni annak sajátos elemeivel, de a Diablo II-t az tette különlegessé, hogy volt egy különleges érzete, hogy majdhogynem kézzel fogható volt. Egy ideális remaster megtartaná ezt, valamint az atmoszférát is egy modern tálalással párosítva. Őszintén remélem, hogy összehozzák. Örülök, hogy ezt ők csinálják és nem nekem kell."

Uelmen, a játék eredeti zeneszerzője sokkal egyszerűbben állt hozzá az egészhez:

"Az egyetlen különösebben komoly véleményem az egészről, az az, hogy erőszakosnak kell lenni, több vérrel, több meztelenséggel. Amíg ezt tudják teljesíteni, addig hűek maradnak a sorozathoz, mármint azt nézve, amit mi, mint művészek el akartunk érni a játékkal."

Schaefer ehhez hozzátette, hogy az eredetiben próbálgatták a határokat, és ha újraalkotják a Diablo II-t modern tálalásban, akkor meg kell fontolniuk, hogy mik azok az elemek, amiket ténylegesen vissza akarnak hozni. 

"Voltak dolgok, amik akkoriban csak pár pixelből álltak és most reprodukálnod kell őket, közben pedig ellenállnod kell a cenzúra csábításának. A modern Blizzardról beszélünk, akiknek vannak befektetőik, és hasonlók. Nekünk nem kellett ilyenek miatt aggódnunk annak idején."

Meglátjuk, hogy mi lesz ebből, egyelőre mi csak azt reméljük, hogy elkészül egyszer.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)