Érthető módon nem lett ismert, de egy lelkes és kitartó közönség megjelenése óta, tehát 16 éve rajong a kultikus Dwarf Fortress című stratégiai játékért. Ez annak fényében nagy dolog, hogy a kétfős fejlesztőcsapat alkotása nem kényzeteti a játékost olyan világi hívságokkal, mint a jól elkülöníthető grafikai elemek, az egértámogatás, sőt, menüpontok sincsenek, legalábbis a szó hagyományos értelmében. Az egész billentyűzettel irányítható, azaz manuálisan kell megadni minden egyes parancsot, ami egy kalandjátékban sem egyszerű, egy egyre növekvő bányászkolóniát így életben tartani pedig konkrétan lehetetlen.
Hamarosan megjelenik Steamen is a Dwarf Fortress, a most feltöltött screenshotok és a fejlesztőpáros saját bevallása szerint egész más élmény lesz: végre használhatjuk a techipar egyik nagy újdonságát, az úgynevezett egeret, a grafika cuki pixel art stílusú, megjelennek a menüpontok és a segítő, színkóddal elkülönített információk, de a legnagyobb szenzáció a játék alapjaira megtanító tutorial, amely természetesen hiányzott az eredetiből.
Az egyik fejlesztő, Zach Adams maga is bevallja, hogy talán túlzás volt a kihívás, amit a Mátrix-szerű felhasználói felület jelentett, és most már sokkal érthetőbb lesz az egész. Könnyebben bányászhatnak, építhetnek hálórészlegeket és kocsmákat a bányászó törpéknek, de túlélni a kihívásokat így sem lesz könnyebb: bármikor belefúrhatnak egy föld alatti víztározóba és egy pillanat alatt megfullad az egész kolónia.
Adams a feleségén tesztelte a tutorialt; mint mondta, az előző verzióban elvérzett, de most viszonylag könnyen megtanulta a játék működését, hogy aztán véletlenül kinyírja az összes törpét. Mint fogalmazott:
"Azt szeretnénk, hogy bárki elveszíthesse a játékot, és közben jól szorakozzon."
A megjelenés még nem ismert, a Steam oldalra csak annyit írtak, "az idő relatív". Megértjük.