A WoW Hardcore eredetileg egy unatkozó játékosok által indított és menedzselt játékopció volt, ahol a karaktereket halál után törölnöd kellett. A hardcore kihívás akkora népszerűségre tett szert, hogy a Blizzard is felfigyelt rá, és az elmúlt hónapokat azzal töltötte, hogy felépítsen egy "egy élet, egy halál" alapú vanilla World of Warcraft szerveropciót. A munka lassacskán a végére ér, és a hivatalos hardcore realmek néhány hét múlva tényleg megnyílhatnak.
Az új játékmód megjelenése egy többlépéses folyamat lesz: augusztus 23-án megérkezik az 1.14.4 a Classic Era részlegre, ami felkészíti ezeket a szervereket a hardcore-ról érkezett karakterek fogadására. A hardcore szabályzata szerint, ha meghal a karakterünk, akkor azt nem támaszthatjuk fel a hardcore szervereken, de átvihetjük azt egy Classic Era realmre, és ott folytathatjuk a kalandozást, ha túlságosan mély a gyász.
Maguk a HC realmek augusztus 24-én fognak megnyílni világszerte. Ez a szerveropció saját szabályok szerint fog működni, így akit érdekel, hogy mire számíthat az olvassa át a különbségeket a Classic Era és a Hardcore szerverek között.
Akit nem vonz a végleges halál gondolata, annak egyelőre nincsenek jó híreink. Voltak ugyan jelek egyes frissítésekben arra, hogy a Blizzard tervezhet indítani friss vanilla szervereket, de egyelőre nincsenek konkrét információk egy Season of Mastery vagy hasonló stílusú mókáról.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.