2020-ban debütált a The Wild Gentlemen névre keresztelt magyar fejlesztőcsapat állatos noir kalandja, a Chicken Police, amelyet az év legjobb magyar játékának választottunk akkor, és nemzetközi szinten is szép sikereket ért el. Ebben ismerhettük meg a legendás Csirkekopókat, Santino "Sonny" Featherlandet és Marty McChickent, Clawville leghíresebb zsarupárosát, akikkel egy fordulatos és hangulatos nyomozásban vehettünk részt egy különleges univerzumban elmerülve.
A bestiális móka olyannyira betalált, hogy a fejlesztőcsapat már dolgozik a folytatáson, ám a Chicken Police: Into the HIVE! felvezetéseként készültek egy kisebb projekttel, a teljesen más játékmenetet kínáló Zipp's Caféval, amivel a rajongók kávéillatba merülve hangolódhatnak rá a következő részre.
Kávézó a káosz határán
A The Wild Gentlemen kávézómenedzselős játéka természetesen a Chicken Police világában, a World of Wildernessben játszódik, amit már az is egyértelműen jelez, hogy a főszereplője az első játékban megismert simlis mosómedve, Zipp. A célunk egy kis kávéház egyengetése, amely a rovarok gettójának szélén található, egyfajta köztes állomást képezve az állatok és a kiközösített ízeltlábúak között, ahol mindenkit szívesen látnak, mindegy, hogy szőrös, tollas vagy kitines. A hely egyúttal azt is jelképezi, hogy Zipp megváltozott, maga mögött hagyta a sötét múltját, ami viszont nem hagyta magára őt: a Chicken Police eseményeinek következményeként a Kaptárban forrnak az indulatok, egy volt bűnözőtársa, Mick pedig egyike azoknak, akik gyufával a kezükben ugrálnak a lőporos hordókon.
Amikor Mick megjelenik a kávézóban, és ellentmondást nem tűrően bejelenti, hogy megveszi a csehót, kezdetét veszi Zipp életének egyik legnagyobb kihívása: a hely megmentése, amely egyúttal mások sorsát is befolyásolja. Zippen kívül összesen öt karakter kap szerepet a játék során, akikkel beszélgetve egyre többet tudhatunk meg róluk (az adatlapjaik remek kiindulópontot adnak ehhez), és akik ilyen-olyan módon kapcsolódnak egymáshoz. Egy kivételtől eltekintve (ugyanis két befejezés van) nem választhatunk dialógust, végig csak kattintgatni kell és olvasni a kibontakozó dialógust, mint a vizuális regények esetében, de ez a műfaj velejárója. A diskurzusok többnyire szórakoztatóak, és csak néha érződik avíttnak a szöveg (főleg a magyar feliratban), a karakterek pedig vannak olyan érdekesek, hogy szívesen láttunk volna belőlük többet is, de az árazás (egy jobbfajta csésze kávéba kerül) indokolja a játék rövidségét. A sztori így is kellően fordulatos, és utal arra, hogy mi lehet a Chicken Police: Into the HIVE! egyik fő konfliktusa, ráadásul komoly, mindenkit érintő társadalmi kérdésekbe is belekarmol. Viszont a csevegés csak egy része a feladatainknak.
Legendás latték
A vendégek kiszolgálása a másik. A Zipp's Caféban a már említett Coffee Talk játékokhoz hasonlóan különféle kávékat és teákat készíthetünk el sajátos módon, figyelve az egyedi igényekre is - sőt, ez utóbbit még a történetbe is beleszőtték. Háromfajta konyhaképernyőn fordulhatunk meg: az egyikben a forró italokat rakhatjuk össze vizet forralva, kávét őrölve (vagy éppen teafiltert áztatva), a megfelelő eszközt (csészét, poharat vagy bögrét) alkalmazva, és természetesen egy rakás fűszer közül választva; a másikban egy gáztűzhellyel és a környékén található alapanyagokkal állíthatunk össze változatos fogásokat; a harmadikon pedig a nap lezárásaként mosogatunk és elmélkedünk. Mindháromnak megvan a maga metódusa, amit ki kell tapasztalni, viszont csak az első kettő igényel különösebb odafigyelést, hiszen a fűszerek nem megfelelő adagolása vagy éppen az odaégetett étel azt eredményezi, hogy a kuncsaft elégedetlen lesz, ami meglátszik az értékelésén is.
Merthogy minden művünkre csillagokat kapunk, maximálisan ötöt, amik beleszámítanak az achievementekbe is, viszont aki nem gyűjti őket, azokat legfeljebb a maximalizmusuk késztetheti arra, hogy a lehető legprofibb módon készítsék el az adott fogást, italt. Jópofák a minijátékok, amik maximum a figyelmetlenségünk következtében jelenthetnek némi nehézséget - legalábbis az általunk is ajánlott normál módban, mivel van egy ennél is könnyebb szint, a sztorimód, amiben még ezen is egyszerűsítettek, így rövidebb és gyorsabb minden, cserébe trófeákat se lehet vadászni.
Egy csészényi állatság
A játék magával ragadó atmoszférája (beleértve a már-már képregényes grafikát, valamint a tetteinket és szavainkat kísérő lágy dallamokat), továbbá a világ eseményeiről tudósító újságok és lexikon-bejegyzések együttesen elérik, hogy úgy érezzük magunkat két-három órán keresztül, mintha visszatértünk volna egy hosszabb epizód erejéig a kedvenc sorozatunkba, hogy megvizsgáljuk, hol tart éppen az a fantáziavilág és azok a karakterek, amikben örömmel merültünk el korábban.
A Zipp's Cafénak nincs tucatnyi befejezése (csak kettő), nincsenek szövevényes dialógusai, félszáz helyszíne, komoly játékmechanikái és változatos animációi, hiszen a karakterek jószerint pár mozdulatot ismételnek. Ez egy rövid relax-élménynek, egy értékesen eltöltött kávészünetnek felel meg két Chicken Police között, amely kedvező ár-érték aránya miatt a Csirkekopók-rajongóknak kötelező, de azoknak is ajánlott, akik azzal is ki tudnak kapcsolódni, ha a pult mögött állva beszélgetnek.