A YouTube alkotók által csak adpocalypse néven emlegetett jelenség rengeteg videóst fosztott meg komoly mennyiségű bevételtől. A YouTube "nem-hirdetőbarát" megjelöléséért felelős rendszere elméletileg a rasszista, gyűlöletkeltő és hasonló tartalmú videókat kellene hogy célozza, de rengeteg gaming videós pénzkeresési lehetőségét lőtte le, a hírekkel foglalkozó csatornákéval együtt.
A YouTube új rendszere egy tegnapi frissítés szerint ezen nagyban segíteni fog. A blogposzt szerint milliónyi videó válik monetizálhatóvá. A fellebbezési folyamat is sokat javult és egyszerűsödött a leírás szerint.
"Nagyjából 30 százalékkal csökken azoknak a videóknak a száma melyek limitált mennyiségű hirdetést kaptak. Más szavakkal, több millió videóval lehet újra pénzt keresni."
Az adpocalypse egy olyan jelenség, ami ugyan a hirdetőknek és a YouTube-nak hasznára vált, de rengeteg videós megélhetését vette el a számtalan hirdetésmentesített tartalomnak köszönhetően. Az üggyel olyan alkotók foglalkoztak, mint Casey Neistat, Philip DeFranco, Hank Green és PewDiePie.
A YouTube új rendszere elméletileg tegnap estétől ma reggelig lépett életbe. Meglátjuk, hogy milyen hatásai lesznek az alkotókra nézve.