A Google bejelentette, hogy 2018-tól kezdődően megszünteti azokat a 30 másodperces reklámokat, amelyek a videók legtöbbje előtt kötelező jelleggel és átugorhatatlanul lepörögnek.
A legfőbb ok természetesen nem az, hogy a felhasználók kevesebb indokolatlan reklámot kapjanak az arcukba, hanem az, hogy ez a reklámforma egyszerűen nem éri meg a vállalatok számára. A Google sajtóközleménye szerint a jövőben olyan formátumokat támogatna, amelyek mind a néző, mind a reklámozó számára kedvezőbbek, mint ez a fél perces verzió.
A 15 és a 20 másodperces reklámblokkok megmaradnak, illetve a 6 másodperces "bumper-videók" is hatékonynak bizonyultak, így ezektől továbbra sem szabadulunk meg. A 30 másodperces reklámokat viszont a fentiek alapján csak az év végéig kell tolerálnunk. Persze ez még jó sok hónapnyi reklámnézegetést jelent, de azért ez is valami.