Roppant hálás vagyok azért, hogy a 2010-es évek kezdetén változtatott a Sid Meier nevével fémjelzett Firaxis addigi szokásán, hogy kizárólag Civilization epizódokon és azok vadhajtásain dolgozik. Így születhetett meg a klasszikus UFO: Enemy Unknown nyomán az XCOM: Enemy Unknown, majd annak folytatása. Persze a Terror from the Deep újrafeldolgozását még mindig hiányolom, de nem lehetek telhetetlen, pláne így, hogy nemsokára rá is vethetjük magunkat a következő XCOM adagunkra.
Gyakorlatilag a semmiből érkezett a 2K Games bejelentése, miszerint napokon belül bővül a franchise, de amit kapunk, azt sem kiegészítőként, sem teljes értékű folytatásként nem kategorizálhatjuk. Az XCOM: Chimera Squad cselekménye 5 évvel az XCOM 2 fináléja után veszi fel a fonalat, amikor is kéz a kézben, a régi sérelmeket feledve emberek és földönkívüliek együttesen fáradoznak a háború okozta károk helyrehozásán. Csakhogy a lelki sebek nehezebben gyógyulnak, és még mindig akadnak csoportok, amelyek vért kívánnak látni, legyen az zöld, kék, vagy bármilyen más színű. Létrejön egy, a fajok közti kooperációra épülő akciócsoport, a Chimera Squad, amelynek az a feladata, hogy megakadályozza a helyzet eszkalációját. A csapat tagjai nem csak egyedi képességekkel rendelkeznek, hanem személyiségük is különböző, ami azt jelenti, hogy a spin-off szakít a fősodorra jellemző randomizációval.
Maguk a küldetések sem egy-egy szituáció kiváltotta, rögtönzött válaszreakciók, hanem előzetes tervezést kínáló missziók, azaz megválaszthatjuk, hogy melyik ügynökünkkel honnan kívánunk támadás indítani. Megváltozik a körökre osztott harc egyik sarkalatos pontja is, ugyanis míg korábban először az egyik fél lépett az összes egységével, utána pedig a másik, most egymást váltják az egységek. Magyarán ha mi kezdünk, akkor az egyik ügynökünk nyitja a sort, utána az ellenfél valamelyik egysége, majd megint a mi egyik emberünk/földönkívülink, és így tovább. Ez azért nem forradalmi ötlet, de kíváncsi vagyok, hogy javára válik-e a játéknak.
Az XCOM: Chimera Squad április 24-én jelenik meg Steamen, és döbbenetesen alacsony áron, mindössze 10 euróért juthatunk majd hozzá az első napokban. Ez az összeg május elsejétől megduplázódik, de gyaníthatóan még akkor is korrekt marad az ár/érték arány.
A premier egyébként épphogy megelőzi egy hasonló koncepcióra épülő játék, mégpedig az előzetes beszámolók alapján remekül sikerült Gears Tactics debütálását, így aztán érdekes lesz látni, hogy a kihívó kerül-e majd ki győztesként a tusából, vagy a regnáló bajnok ifjú fegyverhordozója. Jómagam annak örülnék a legjobban, ha mindkettőért érdemes lenne helyet szorítani a naptárunkban.