Izgalmas újdonságokat árult el a Microsoft arról, hogy milyen specifikációkkal érkeznek az Xbox Series X gépei, így hallottunk már részleteket a visszafele kompatibiltásról is, valamint egy érdekes kinézetű, hordozható SSD-t is lelepleztek. Ezúttal az egyik mérnök egy új funkció munkálatairól számolt be, melynek segítségével HDR támogatás nélkül érkező játékainkat is feljavíthatjuk nagy dinamikatartományú effektekkel.
A HDR támogatás mindössze az utóbbi időben vált kiemelkedően fontossá, ennek köszönhetően a fény-árnyék hatások és a játékokban megjelenő színek lenyűgözőbbek lehetnek, mint valaha. Claude Marais, a Microsoft egyik vezető szoftvermérnöke mesélt arról, hogy éppen tesztelik az auto HDR funkciót, mely az Xbox Series X erejének köszönhetően lehetővé teszi, hogy a magas dinamikatartományt még hírből sem ismerő játékaink is csinosabban érkezzenek elénk:
"Elméletben bármelyik játékra alkalmazhatjuk ezt; gyakorlatban, nos még mindig dolgozunk a felhasználói tapasztalatok és hasonló visszajelzések alapján, egyelőre ez még csak egy techdemó."
Az újságírók előtt először a 2015-ös Halo 5-tel mutatták be technológiában rejlő lehetőségeket. Ebben még egyáltalán nem volt HDR támogatás, de a gépi tanulás jóval intenzívebb hatásokat varázsolt a játékba:
Ezután az első Xbox-ra megjelenő Fuzion Frenzyt vették kezelésbe, és a 19 éves játékból szintén sikerült szebb grafikát kihozni. Persze azt kiemelték a fejlesztők is, hogy az auto HDR-re még bőven ráfér a fejlesztés.