Jeff Hensaw, az Xbox One mérnök menedzsere mesélt nekünk arról, hogy a cloud computingnak köszönhetően szó szerint is végtelen erőforrásokról beszélhetünk, ha adatok feldolgozásáról és számításáról van szó.
Az Xbox One alapból pedig 10-szer több számításra képes, mint egy Xbox 360.
"A Microsoft több százezer szerverrel rendelkezik erre a célra, melyek több tucat adatközpontként léteznek elszórva az egész világon, az Xbox One pedig bármikor azonnal hozzáférhet ehhez a korlátok nélküli számítási felhőhöz."
Jeff kitért még arra is, hogy a fejlesztőknek mostantól nyitva áll az ajtó egy, akár több százezer játékost kiszolgáló játékokat készíteni, hiszen a felhő mindig ott lesz, végtelen kapacitással.
A Sony oldalán Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke nyilatkozott arról, hogy a PlayStation 4, annak ellenére, hogy sokkal kevesebb kötelező folyamatos internetkapcsolatot igényel (az Xbox One-nal ellentétben), egyáltalán nem fosztja meg a fejlesztőket a cloud adta lehetőségektől.
"A PS4-re fejlesztők szintén levehetnek a konzol válláról számítási feladatokat, melyeket a felhőben végeztethetnek el. Sok helyen már a kezdetektől ki fogják használni a cloudot, a multiplayer játékoknál, ahol amúgy is szükséges az internet kapcsolat, pl. a matchmaking rendszer eszerint fog működni."
Shuhei Yoshida hozzátette, hogy ezeknek a számításoknak viszont limitációi lesznek, mert szeretnék, ha kevés sávszélességet és gyorsabb szerverelérést biztosítana a konzol.
És ki tudná jobban, ha nem mi, hogy a laggnál nincs nagyobb világfájdalom. A jelenlegi címek közül egyelőre nem ismerünk akkora volumenű Xbox One exkluzívot, ami a cloud computing segítségével odapörkölne a PS4-nek, de még ilyen is előfordulhat persze. Nektek mi az elképzelésetek?