Ha sebességről és megbízhatóságról van szó, akkor az Xbox Live komoly köröket ver rá a PlayStation Networkre, legalábbis az IHS Markit nevű elemzőcég adatai szerint. Az eredményeket a Microsoft már be is építette a marketing kampányába.
Az IHS több területen is vizsgálta a Microsoft és a Sony online felületeinek teljesítményét. A grafikonok egyébként pontos adatok helyett inkább csak azt jelzik, hogy mekkora különbségek vannak a szolgáltatások között.
Az első körben az IHS a megbízhatóságot vizsgálta. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy megfigyelték meddig tart bejutni a platformra (sebesség és a folyamat egyszerűsége volt a szempont). A kétfázisos bejelentkezés és a gyakori kimaradások miatt itt a PlayStation Network csúnyán alulmaradt, de legalább matchmakingben szépítettek.
A sebesség mérésében a lényeg az volt, hogy "a felhasználó milyen gyorsan tud csatlakozni a hálózathoz, és milyen gyorsan tudja elvégezni a gaminggel kapcsolatos feladatokat". Ehhez hozzátartozik a lag, a matchmaking, töltési idők, és a haverok behívása egy meccsbe. Az eredmény nagyjából ugyan az volt itt is, mint az előbb.
Az IHS Markit ezzel ki is hirdette, hogy az Xbox Live csúnyán ráver a PlayStation Networkre stabilitás és sebesség tekintetében, ráadásul a voice chat is jobban működik a Microsoftnál.
A Sony egyelőre nem reagált az eredményre (valószínűleg nem is fog), de a Microsoft már beépítette marketingjébe az IHS munkáját.
A Microsoft most kicsit örömmel ugrál a Sony hátán a nem túl izgalmas PlayStation bemutató után. Meglátjuk, hogy a PlayStation 4 Pro mennyit tud majd szépíteni a dolgon.