A mikrotranzakció és a free-to-play továbbra is olyan kifejezések, amiket nehezen vesz be a játékosok gyomra. Legalábbis itthon biztosan.
Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a modell konzolokon nagyon sikeres és sokan előszeretettel használják, hogy könnyebben előrejuthassanak egyes játékokban. A Superdata legújabb beszámolója szerint 23 millió amerikai játékos használja a mikrotranzakciókat és ezzel összesen 352 millió dollárnyi forgalmat termelnek évente.
Ne felejtsük el, hogy ebben nincsenek benne a digitálisan letöltött játékok, a kiegészítők és hasonló add-onok, ez az összeg csak a játékbeli kis vásárlásokból tevődik össze. A Superdata azt is elmondta, hogy ebből a 23 millió gamerből majdnem a fele akciókaland és lövöldözős játékokban vásárol.
A cég az üzleti modell rohamos növekedését olyan játékoknak tudja be, mint a Grand Theft Auto V, vagy az Assassin's Creed IV: Black Flag. Ez azt jelentheti, hogy egyre több fejlesztő számol majd ezzel a lehetőséggel és egyre több játékban találunk majd mikrotranzakciókat.
Ebben nagy szerepet játszik majd a World of Tanks Xbox 360-as fogadtatása is. A játékban elég masszívan ott vannak a mikrotranzakciók és a játékosoknak lesz elég idejük emésztgetni őket, amiből a cégek majd levonják a megfelelő következtetéseket.
Szerintetek van a free-to-play mikrotranzakciós modellnek jövője a konzolokon?