A WWE 2K-sorozat hosszú és rögös úton jutott el oda, ahol ma tart. A 2K20 brutálisan nagy hasast produkáló fiaskója után a fejlesztők egy évet kihagyva új alapokra helyezték a játékot, és azóta évről évre egyre stabilabb és tartalmasabb pankrációs élményt nyújtanak. A WWE 2K25 ebben a fejlődési folyamatban egy újabb mérföldkő, amely a játékmenet finomhangolásával, új játékmódokkal és látványos vizuális fejlesztésekkel igyekszik minden rajongó igényét kielégíteni. A WWE 2K25 egyik legfontosabb fejlesztése egyértelműen az alapok tovább pofozgatása, a játékmenet továbbcsiszolása. Az előző részekben bevezetett, a korábbi megoldásnál jóval szórakoztatóbb kombóalapú harcrendszert tovább finomították, és visszatért a régi rajongók által kedvelt Chain Wrestling mechanika, amely a meccsek elején segít felépíteni a küzdelmek dramaturgiáját. Az irányítás továbbra is intuitív, de a veterán játékosok számára számos mélységet kínál.
A mozdulatok folyamatai élethűbbek lettek, köszönhetően az új animációs rendszernek, amely csökkenti a mozdulatok közötti hirtelen átmeneteket. Az AI intelligensebben reagál a helyzetekre, így a mérkőzések dinamikusabbak és kevésbé kiszámíthatóak. Az új stamina-rendszer szintén hozzáad egy extra réteget a játékmenethez: a folyamatosan végrehajtott mozdulatok fárasztják a karaktereket, így okosan kell gazdálkodni az erővel.
The Only Tribal Chief
A WWE 2K25 legnagyobb dobása a 2K Showcase mód, amely ezúttal a Bloodline történetét meséli el, Paul Heyman narrációjával. A történet során Roman Reigns, a The Usos duó és Solo Sikoa, valamint a nagy Anoaʻi pankrátorcsalád többi legendás tagjának kulcsfontosságú mérkőzéseit játszhatjuk végig, valós eseményeket újraélve és újraírva. A fejlesztők ezúttal is ötvözték az élő felvételeket a játékmenettel, de most a meccsek felvezetőiben kapjuk csak az archív felvételeket, a bunyó közben nem vált át a játék - ez a megoldás nem mindenkinek fog tetszeni, de az biztos, hogy így egységesebb az élmény.
A választható játékmódok közül most sem maradhatott ki a MyRise, amelyben egy saját készítésű karakterrel próbálunk meg érvényesülni a WWE világában. A 2K25-ben a sztori egy NXT-szupersztárok vezette invázió körül forog, akik át akarják venni az uralmat a WWE felett. A történet során lehetőségünk van különböző döntéseket hozni, amelyek hatással vannak a karrierünk alakulására, és akár újrajátszva más irányba is terelhetjük az eseményeket. Bár a szinkronhangok vegyes minőségűek, a helyzetek kellően őrültek és szórakoztatóak, ahogyan az egy pankrációs szappanoperától elvárható.
A MyGM és a Universe mód is visszatér, néhány hasznos újítással. A MyGM mostantól online is játszható, így barátainkkal versenghetünk, hogy ki tudja a legjobb show-t összeállítani. A Universe mód egyik legfontosabb újítása pedig a promók visszatérése, ami még dinamikusabbá és valósághűbbé teszi a történetek alakulását. Aki inkább egyetlen pankrátor karrierjét szeretné menedzselni, annak a Universe mód még mindig remek választás. A MyFaction szintén visszatér, ez ugyebár egy gyűjthető kártyákon alapuló csapatépítős élmény - vagy legalábbis nagyon az szeretne lenni. A játékosok különböző kihívásokat teljesíthetnek és online küzdelmekben vehetnek részt, hogy új kártyákat szerezzenek és fejlesszék csapatukat. Bár a mechanika ismerős lehet más sportjátékokból, a mikrotranzakciók továbbra is megkérdőjelezhetővé teszik a mód hosszú távú élvezhetőségét.
Irány a sziget - vagy mégsem?
Az egyik legmegosztóbb újdonság a The Island, amely egy nyílt világú PvPvE térként működik. A történet szerint Roman Reigns egy szigetre hívja a pankrátorokat, hogy ott bizonyítsák rátermettségüket, ám a kivitelezés sajnos nem sikerült túl jól. Az egyjátékos kihívások gyorsan ismétlődővé válnak, a multiplayer pedig szinte kizárólag arra épül, hogy pénzköltésre ösztönözze a játékosokat. Aki nem hajlandó mikrotranzakciókra költeni, az valószínűleg nehezen fog érvényesülni ebben a módban.
Bár az ötlet izgalmasnak tűnik, joggal érezheti azt az ember, hogy ez a mód bizony inkább inkább egy mikrotranzakciókkal teli grindfest lett, amely nem sokat ad hozzá az alapélményhez. A fapados tálalás mindenesetre egyáltalán nem segít az összképen. Van azonban más, amire büszke lehet a WWE 2K25.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A vizuális fejlesztések is érezhetőek. A karaktermodellek még részletesebbek lettek, különös figyelmet fordítva az arcok mimikájára és az apróbb részletekre, mint például az izzadtság vagy a ruhák mozgása. A közönség reakciói is dinamikusabbak, ami hozzájárul a meccsek atmoszférájának fokozásához. A bevonulások továbbra is látványosak, és az aréna effektek, fények, valamint a kommentár is sokat javult. A WWE hivatalos kommentátorai ezúttal több ezer új mondatot vettek fel, így a mérkőzések kevésbé ismétlődnek, mint a korábbi részekben.
Tovább a megkezdett úton
A WWE 2K25 összességében egy kiemelkedő pankrátoros játék lett, amely számos újítást és javítást hozott. Az új mechanikák, a finomított harcrendszer és a látványos prezentáció együttesen egy olyan élményt nyújtanak, amely méltó a WWE rajongóihoz. Bár a The Island és a MyFaction bőven kaphatott volna több szeretetet és törődés (sőt az előbbit úgy ahogy van, kukázni is lehetne) a többi tartalom bőven kárpótol ezért.
Akár egyedül játszunk, akár barátokkal, akár egy saját pankrátorkarriert építünk fel, a WWE 2K25 minden rajongónak tartogat valamit. Ha szereted a pankrációt és egy tartalmas, jól kiegyensúlyozott játékélményre vágysz, akkor ezt a részt semmiképp sem érdemes kihagyni. Elképesztően sok bunyós közül lehet válogatni, itt gyakorlatilag tényleg mindenki megtalálja saját, személyes kedvenceit, függetlenül attól, hogy a WWE (korábban WWF) mely korszakában vált keményvonalas fanná. Az pedig külön öröm, hogy az egyre jobban teljesítő megjelenések szépen lassan zárójelbe tudják tenni azt a mélypontot, ahonnan vissza kellett anno térnie a szériának.