Hirdetés

WWE 2K22 teszt - újra a ringben

|

A WWE 2K22 egy bődületesen rossz epizód után állt fel a padlóról, és hozta vissza az esélyt arra, hogy ne csak pocsék WWE-játékokat kapjanak a rajongók.

Hirdetés

A botrányosan rossz, túlzás nélkül vállalhatatlan WWE 2K20 után fel volt adva lecke a Visual Concepts csapatának: vagy összekapják magukat (ehhez extra időt is rendelkezésükre bocsátott a 2K, hiszen másfél évet kihagyott a széria), vagy pedig mehetnek vissza a balettbe ugrálni. Maga a WWE szervezet is megelégelte a szerencsétlenkedést, és a hírek szerint ha nem teljesít jól a WWE 2K22, akkor szépen megköszönik az eddigi együttműködést, és már mennek is az EA-hez, hogy inkább ott folytatódjon a sorozat. 

Nos, a WWE 2K22-ből kiindulva erre valószínűleg nem lesz szükség. Továbbra sem beszélhetünk egy tökéletes játékról, akadnak bugok, hibák, hiányosságok és klasszikus szerverparák bőven, mégis az idei rész lett hosszú idő óta a legjobb WWE játék, amire érdemes azoknak is ránézniük, akik az elmúlt években inkább messziről elkerülték az egész franchise-t.

Hirdetés

Az utolsó esély

A Visual Concepts gárdája alapvetően nem kutyaütők gyülekezete, de tény, hogy mostanában az NBA 2K sorozat sem fénykorát éli, a WWE 2K szériát pedig egészen konkrétan sikerült a földbe állítani a 2019-ben megjelent WWE 2K20-szal. Korábban a Yuke's felelt a WWE-játékokért, a Visual Concepts pedig csak besegített nekik 2013 óta minden évben, a WWE 2K20 estében viszont utóbbinak már egyedül kellett (volna) szárnyalna. Ez nem jött össze, a kármentés viszont most egészen jól sikerült. 

A WWE 2K22 végre hozzá mert nyúlni az alapokhoz is, sokkal letisztultabb, egyszerűbben irányítható, folyamatosabb harcrendszert kaptunk, melyet pillanatok alatt megismertetnek a játékosokkal az okosan összerakott tutorialok. A látvány szinteket lépett, a legnagyobb szupersztárok nagyon jól néznek ki, bár a kisebb nevek, és főleg a MyRise (erről a játékmódról később még szó esik bővebben) karakterei azért megmosolyogtathatják az embert, főleg arcanimációk terén - elképesztően vicces, ahogy a másodperc tört része alatt áll vissza a karakterek arca egy mondat befejezése után a standard fapofára. 

A WWE 2K22 azt bizonyítja, hogy a kevesebb olykor sokkal több tud lenni. A harcrendszert alapjaira csupaszították le, kukáztak egy csomó, az évek során bekerült, megszokott, majd feleslegessé vált elemet. Ez pedig nagyon jót tett a játékmenetnek. Most érezni azt igazán, mennyire indokolatlan volt egy csomó bugyuta minijátékkal megtörni a bunyókat, illetve mennyire jól és folyamatosan tud pörögni a harc, ha nem kell egy külön stamina-mérőre is figyelni közben. Van viszont egy remek kis special-mutatónk, ennek segítségével süthetők el a menőbb támadó és védekező mozdulatok.

A korábbiaknál fényévekkel jobb lett a kombórendszer is, ezen a téren is emeljük a kalapunkat a Visual Concepts előtt: csak a kombó első mozdulatát lehet klasszikus módon hárítani, utáni gyakorlatilag ki kell találni, milyen gombot nyom az ellenfél, és ezt leutánozni. Javult a kamerakezelés, frappánsabb a kommentár is.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Bőven van mit csinálni, és ezúttal érdemes is

Játékmódok terén is kellemes a felhozatal. Itt van természetesen a már megszokott Showcase mód, melyben Rey Mysterio WWE-s pályafutását követhetjük végig, az ő legemlékezetesebb mérkőzéseit játszhatjuk le újra. Ennél azonban sokkal izgalmasabb talán a MyFaction, ami tulajdonképpen egy pankrátoros FIFA Ultimate Team: kártyákat fogunk gyűjtögetni és fejleszteni különböző feladatok elvégzésével. Nyilván ez a megoldás pontosan úgy működik, mint az EA címeiben szokott: a siker kulcsa a türelem, vagy a nagyra nyitott pénztárca és a kártyák tömegének megvásárlása. Lesznek, akik imádni, és lesznek, akik egyenesen utálni fogják, ebben nincs semmi meglepő.

Egész érdekes lett még a MyGM mód is, ami GM Mode néven már 2007 óta a sorozat része, de korábban nem volt ennyire szórakoztató. Sonya Deville, Adam Pearce, William Regal, Shane McMahon, és Stephanie McMahon közül választhatjuk ki (vagy a nulláról alkothatjuk meg saját) menedzserünket, majd el kell döntenünk, melyik WWE-s brand tartozzon hozzánk (Raw, SmackDown, NXT, NXT UK). Miután összeválogattuk saját brandünk pankrátorait, jöhet az igazi móka: meccseket kell leszervezni, szerződéseket kötni, a háttérből mozgatni a szálakat úgy, hogy a mi "márkánk" legyen a legnézettebb és a legjövedelmezőbb.

Visszatért a Universe mód is, melyben teljes WWE-szezonokat játszhatunk végig, illetve itt van még nekünk a karriermód, vagyis a MyRise. Utóbbiban egy teljesen testreszabott, saját karaktert indítunk el azon az úton, melynek végén belőle válik a WWE legnagyobb szupersztárja. Ebben a játékmódban nemcsak szabadon fejleszthetjük karakterünket, vagy tölthetünk el órákat a végtelenül részletes karakterkreátorban, hanem a történéseket is mi alakítjuk ringen belül és azon kívül is. A sztori döntéseink nyomán alakul, azok következtében vesz olykor egészen váratlan fordulatokat.

A MyRise esetében is a mértékletesség a siker kulcsa, nem akarja elnyomni tartalommal a játékost, mégis kellően sok eltérő történetszálat és csavart tartalmaz, sőt gyakorlatilag két teljesen különböző kampányt építettek fel a férfi és női pankrátoroknak. Külön dicséretes, hogy nincsenek elzárva és mikrotranzakciókkal blokkolva a menőbb gúnyák, a nulladik pillanattól elérjük a hajmeresztő jelmezeket is.

A hangminőségre viszont nincs mentség, tisztán hallatszik, hogy egyes WWE-sztárok otthon vették fel egy filléres mikrofonnal a soraikat. A koronavírus-járvány megnehezítette ezt a részét a játékfejlesztésnek, de azért legalább kipostázhattak volna nekik valami vállalható technikát. 

A Visual Concepts még korántsem dőlhet hátra, bőven van még tennivaló (a megdöbbentően hosszú töltési időkön például mindenképp csiszolni kellene), de kétségtelen, hogy kihasználták a rendelkezésükre bocsátott extra időt, gatyába zárták a szériát, és sikeresen felálltak egy hatalmas mélypont után. Remélhetőleg mindezt a számok is igazolni fogják, nem feltétlenül tenne jót a sorozatnak az, ha tényleg átkerülne az EA-hez. 

A WWE 2K22-t ha máskor nem is, egy későbbi leárazás alkalmával mindenképp érdemes lehet kipróbálnia bárkinek, aki érdeklődik a pankráció iránt, és akit nem keserített el végtelenül az, hogy az elmúlt pár évben a legnagyobb WWE-s sztárok közül sokan átigazoltak az All Elite Wrestlinghez (AEW) - ők nyilván nem találhatók meg a játékban sem.

Cody Rhodes, Dustin Rhodes (korábban Goldust), Chris Jericho, PAC (korábban Neville), Jon Moxley (korábban Dean Ambrose), Matt Hardy, Jake Hager (korábban Jack Swagger), Miro (korábban Rusev), Billy Gunn, Sting, Vickie Guerrero, Paul Wight (korábban The Big Show), Christian Cage (Christian), CM Punk, és Adam Cole, Bryan Danielson (korábban Daniel Bryan) már mind az AEW felhozatalát erősíti. Csendben ugyan, de készül egy AEW videojáték is, szóval a lehetőség adott: kihívót kap a WWE 2K, ami mindkét oldalt még nagyobb energiák befektetésére sarkallhatja. 

WWE 2K22
A WWE 2K22 tiszteletreméltóan teljesített, sikerült felállnia az abszolút mélypontról, és a sorozat egyik legjobb epizódjává vált.
Ami tetszett
  • rengeteget fejlődött és sokkal játékosbarátabb lett a harcrendszer
  • sikerült 2022-es szintre emelni a látványt
  • minden játékmódnak megvan a maga varázsa, egyik sem felesleges
  • aprólékos karakterszerkesztő, amit nem blokkolnak mikrotranzakciók
Ami nem tetszett
  • az arcanimációk gyakran nevetségesek
  • az otthon felvett hangok elég kellemetlenek
  • bőven akadnak még kigyomlálandó bugok
  • bántóan hosszú töltési idő
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)