Nehezen találunk olyan évet az 1995 óta, amelyben nem jelent meg egy újabb felvonása a kukacok véget nem érő harcának. A 3D-s vonallal próbálkozó epizódokat azért a legtöbben szívesen kitörölnénk az emlékezetünkből, de végre a készítők is belátták, hogy ideje felhagyni a kísérletezgetéssel, és ennek hála összehoztak egy olyan új Worms játékot, amit a sorozat veteránjai ismét élvezni fognak, az újoncok pedig megtudhatják, hogy egykor miért is volt sokak kedvenc elfoglaltsága szent kézigránátot dobni az ellenséges kukackákra.
Féregtelenítés
A Worms W.M.D a legtöbbek által a valaha készült legjobb kukacos kalandnak tartott Armageddonból merít. Újra a jól megszokott kétdimenziós rajzolt környezetben lőhetjük és robbanthatjuk darabokra az ellenségeinket, mindehhez az összes régi kedvenc fegyverünket megkapjuk, pár mókás újdonsággal kiegészítve. Ezeket a halálos eszközöket ráadásul most már mi magunk készíthetjük el. A pályákon ledobott csomagokban találhatjuk meg a craftoláshoz szükséges alapanyagokat, az adott eszköz megépítéséhez pedig egy teljes körre lesz szükségünk. A kívánt fegyver összeeszkábálását viszont az ellenfél körében is elkezdhetjük, úgyhogy akkor sem kell majd unatkozunk, ha éppen a másik fél kukacharcosai mászkálnak a képernyőn. Az új rendszer nagyon ötletes, de multiplayer küzdelmek során csak ritkán fogjuk kihasználni ezt a lehetőséget: lesz e nélkül is éppen elég halálosztó megoldás a tarsolyunkban.
Ott vannak például a vadonatúj járművek. Három típust kapunk belőlük, mindegyikbe egyetlen gombnyomással bepattanhatunk, viszont nem árt észben tartani, hogy a rivális kukac is szintén egyetlen mozdulattal ki tud belőle kapni bennünket, aki aztán nyilván beül a helyünkre. A tankkal elég korlátozott a mozgásunk; ha pár robbanás már megcakkozta a terepet, akkor könnyen elakad, ugyanakkor halálos lövedékeket indíthatunk el vele a messzi távolba. A harci helikopter gyorsan mozog, viszont a rászerelt gépágyú nagy szórással dolgozik, így óvatosan kell célozni vele. Személyes kedvencem a harmadik gép, a mech páncélzat. Ez ugrások után képes siklani is a levegőben, a közelharcban pedig brutális pusztítást végez.
Első ránézésre megszokottnak tűnik a környezet, de egy fontos újítás tarkítja a gyönyörűen megrajzolt pályákat. Bekerültek ugyanis a játékba különböző épületek és bunkerek, amelyek belső tere csak akkor válik láthatóvá, ha egy kis kukac beugrál a belsejébe. Ha online játszunk valakivel, ellenfelünk nem látja majd azt az egységünket, amelyik éppen egy ilyen fedett területen tartózkodik. Ezzel akár sorsdöntő előnyre is szert lehet tenni.
Kac-kac kukac
Ha valaki esetleg nem fújja kívülről a Worms játékok irányítását, annak egy ügyesen egymásba fűzött feladatokból álló oktatómód segít az alapok elsajátításában. A Worms W.M.D kapott egy könnyen feledhető kampányt is, ami bőven ki is maradhatott volna, illetve teljesíthetünk pár valóban embert próbáló kihívást, de elég nagy az esély arra, hogy a küldetések felénél már dobjuk is az egészet, és inkább a többjátékos módra gyúrunk rá, ami a játék legnagyobb erőssége. Teljesítményünk után folyamatosan kapjuk a tapasztalati pontokat, és szinteket lépünk, ezáltal pedig új kukachangokat, fejfedőket és sírköveket oldunk fel, amelyekből bőséges választék áll rendelkezésre már a játék első elindítása után is.
A gép ellen persze most sem akkora buli a harc, banális hibákat képes véteni, valós ellenfelekkel játszva azonban minden érdekessé válik. Akár otthon, a kanapén egy haverral gyötörjük egymást, akár az internet népe ellen tolunk egy nagyszabású ütközetet, vagy éppen a rangsorolt küzdelmekből vesszük ki a részünket, a legújabb Worms ugyanolyan szórakoztató, mint fénykorában volt.