Új játékon dolgozik a kellemesre sikeredett Knight's of Honor fejlesztője, a Szófiában székelő Black Sea Studios. A fejlesztés gőzerővel zajlik, hiszen a srácok forradalomra készülnek.
A 21. században kevéssel a Naprendszer kolonizálásának kezdete után feltűnt egy rejtélyes objektum a Plútó pályáján túl. A tudósok által később Zéró Szilánknak nevezett tárgy különös aurája megváltoztatta, eltorzította maga körül az űr természetét. Hosszabb tanulmányozásra nem maradt idő, mert az aszteroida ütközőpályára állt bolygónkkal, s mielőtt megakadályozhatták volna, becsapódott. Ez jelentette civilizációnk végét.
A WorldShift évezredekkel később játszódik, mikorra civilizációnk emléke is elhalványult.
A Zéró Szilánk maradványai még mindig járványként fertőzik a természetet és fokozatosan átformálják a Föld arcát. A megmaradt emberek új kultúrája öt futurisztikus városban él tovább. Mindennapi küzdelmüket az életben maradásért megnehezítik az állandó összecsapások a járvány által megfertőzött hajdani emberek törzsekbe tömörült utódaival, kiknek mágiája kompenzálja technológiai fejletlenségüket. Talán az idők végezetéig eléldegélnének így, ha nem tűnne fel egy rejtélyes idegen faj, melynek túlélése a Szilánkon múlik.
Habár történetben nem, játékmenetben igyekeznek a bolgár fejlesztők újat mutatni. Először is leegyszerűsítik az irányítást és a műfajban gyakorlatlanok számára sokszor ijesztő HUD-ot. A csapatok összeállítása teljesen szabad. Csupán ki kell jelölnünk a kívánt kísérőket, s egyetlen kattintással hozzárendelhetjük őket a megvédendő vezérhez. Úgy tűnik, a srácok remek útkereső algoritmust írtak, ugyanis a bemutatott tesztverziókban nyoma sem volt tereptárgyakban elakadó, vagy egymással összekeveredő csapatoknak. A másik említésre méltó újítás az ún. képességrács. A fejlesztők mellőzték a technológiai fát, helyette nagy hatalmú tárgyakat és ereklyéket lehet begyűjteni, melyeket egységeinknek adhatunk, így ruházva fel őket különleges képességekkel. Az ereklyéket a külön a kooperatív játékra kihegyezett dungeon-ökben, csak a hősöket, vezéregységeket irányítva szerezhetjük meg. Ezekben a küldetésekben mind az építkezést, mind a nyersanyaggyűjtést nélkülöznünk kell. Leginkább talán a Diablo-hoz hasonló játékokkal vethető össze, ahol barátainkkal vállvetve küzdünk az ellenfelek ellen.
A megjelenés még odébb van, de az már most látható, hogy a Black Sea Studios lányai és fiai komolyan gondolják az újgenerációs jelző használatát. A látvány már az állóképeken is képes lenyűgözni, pedig mozgásban sokkal meggyőzőbb. Van még munka bőven, hiszen a harmadik frakció még kidolgozás alatt áll, s az egyensúlyozás is létfontosságú a többjátékos örömöknek hódolók miatt. Ha nem nyúlik túl hosszúra a fejlesztés hátralevő ideje, s csiszolnak a már működő elemeken, komoly vetélytársra számíthatnak a 2008-as év rts-ei.