Év vége felé nem árt egy kicsit lelassítani és visszatekinteni a lassan magunk mögött hagyott évre. A World of Warships 2015 óta folyamatosan fejlődik, de idén borzasztó nagyot mentek és nagyon úgy tűnik nem fognak megállni félúton, ezzel a tempóval gyorsan utolérhetik a nagytestvért, a World of Tankst.
Nemcsak a negyvenéveseké a világ
Szokták mondani, hogy a World of Tanks a középkorúak akciójátéka. Ebben van is valami, ehhez nem kellenek szupergyors reflexek, inkább a csapatmunkán van a fő hangsúly. Ez az állítás kétszeresen is igaz a Wargaming hadihajós játékára, itt még lassabb az akció, a hatalmas úszó erődöket nem nagyon lehet nem észrevenni, itt nincsenek fejlövések és nem kell attól tartanunk hogy egy páncélosvadász a bokorból egyetlen lövéssel kilyukasztja a lövegtornyunkat. Persze itt is nagyon fontos a pontos célzás és a jó időzítés, de bőven van időnk és lehetőségünk arra, hogy a legrövidebb idő alatt a legnagyobb kárt okozzuk az ellenfeleinknek.
A dicsőséges francia flotta
2017 első wargaminges sajtóeseményén Toulonba utaztunk. Kevesen tudják, de itt van a francia hadiflotta egyik legfontosabb kikötője, ottjártunkkor éppen a dokkban volt a tekintélyt parancsoló Charles de Gaulle anyahajó, a szokásos éves karbantartását kapta meg ez az óriási úszó város. Az eseményen jelentették be, hogy a World of Warships játékba végre megérkeztek a francia cirkálók. A touloni tengerészeti múzeumban volt a sajtótájékoztató, GameStar magazinban megírtuk az élményeinket. Áprilisban érkeztek meg az új hajók, melyek egészen új taktikai elemeket vittek a játékba. A francia hajók ütős fegyverzettel és meglepő mozgékonysággal lepték meg a veterán játékosokat, igazi vadászként lestek a kisebb rombolókra és ügyesen kimanőverezték a nagy csatahajókat. Az első hetekben sokan az új metát látták bennük, de persze ennél jóval összetettebb a játék, a fejlesztők ragaszkodnak a megfelelő egyensúlyhoz, nem igazán akarták felborítani a bevált játékmenetet.
Értik a viccet és szeretik is
A Wargaming fejlesztőiről sok mindent lehet elmondani, a begyepesedett jelzőt szerencsére nem. Szinte mindegyik játékukban van valami extra móka és kacagás, főként így év vége felé. Az évek során számos fejlesztővel volt szerencsém interjút készíteni a játékról és egyszer sem mulasztottam el megemlíteni, hogy mennyire hálásak a játékosok azokért a tartalmakért, mely nem a kompetitív versenyzésre épül. Ilyenkor gyorsan megnyugtattak, hogy nyitott kapukat döngetek, ők is preferálják az ilyen tartalmakat. Erre kiváló példa a halloween esemény, ahol idén már másodszor kell fantasy hajókkal különféle feladatokat megoldanunk. Nagyon jó kikapcsolódást jelentenek ezek a szezonális küldetések, azoknak is érdemes ránézni, akik amúgy nem rajonganak a hadihajókért.
Egészen biztosak vagyunk abban, hogy a fejlesztők jövőre sem fognak tétlenül ücsörögni. Hamarosan várható egy nagy bejelentés, az előzetes információk szerint a World of Warships rajongók innentől más platformokon is élvezhetik majd a tengeri ütközeteket. Év elején hagyományosan a fejlesztők egy nagyon komoly fejlesztői naplóban osztják meg a terveiket a rajongókkal, alig várjuk már, hogy kiderüljön mit tartogat számunkra a 2018-as esztendő.