Northrend: aki végigjátszotta annak idején a Warcraft III-at, és kiegészítőjét, a The Frozen Throne-t, nagyon jól tudja, milyen hatalmas jelentőséggel bír az egész Warcraft-univerzum számára ez a kontinens. Arthas Menethil, az áruló apa- és egyben királygyilkos (aki ugyan nevets... nemes paladinként kezdte, de végül mint death knight teljesítette ki szakmai karrierjét) itt foglalta el azt a bizonyos "fagyott trónt", Icecrown Citadel mélyén, hogy eggyé váljon a démonoktól megrontott egykori ork vezér, Ner'zhul lényével: végül ő lett a Lich király, a Warcraft univerzum egyik leghatalmasabb erejű gonosztevője. Nem sokáig, mert a Wrath of the Lich King végén úgyis megkapja a magáét...
Nem ez a harc lesz a végső
Ami egyébként furcsa, hiszen sokan hitték, hogy Arthas ellen fogjuk majd vívni a World of Warcraft utolsó nagy csatáját, de úgy tűnik, a Blizzard tartogat még néhány meglepetést: elértünk ugyan a WoW előtti Warcraft játékokban megteremtett világ végére, de a regényekben (sőt a hamarosan induló képregénysorozatban) tovább bővült-bővül az univerzum, és a Wrath of the Lich King is bőven nyit új sztoriszálakat. Rhonin például, az első Warcraft regény (Day of the Dragon, magyarul Halálszárny) főhőse fontos szerepet kap, mint a mágusok tanácsa, azaz a Kirin Tor vezetője (akik egyébként meglepően fickósak lettek az utóbbi időben, például egész Dalarant átportolták Northrendbe - erről később). Vagy akinek volt például valaha undead karaktere, biztos emlékszik arra a bájos questláncra, amikor még újonc élőhalottként egy új járvány kifejlesztéséhez segédkezhettünk a magunk egyszerű eszközeivel. Nos, az undeadek továbbra sem tettek le a biológiai hadviselésről: Northrendben a Lich King rabságából kiszabadult Forsakenek ezzel próbálják megtizedelni Arthas seregét, a Scourge-t. (Undead vs undead, haláli) Találkozhatunk az Iron Dwarfokkal (vastörpék... nem érdekes), és fény derül az apró termetű, ám annál szőrösebb, hangosabb és alkoholistább barátaink eredetére is (ez olyan régóta rebesgetett helyszínek megnyitását jelentheti, mint Uldum vagy Ulduar). Horda oldalon többek közt Garrosh Hellscream kap még fontos szerepet (ő annak a Grom Hellscreamnek a csemetéje, aki a Warcraft III: Reign of Chaos végén megölte Mannorothot), a szövetségesek részéről pedig például Brann Bronzebeard, Ironforge királyának, Magni Bronzebeardnek az öccse, a nagy felfedező. Sztori szinten egyébként rengeteg érdekesség akad még, de már így is túl sok időt vesztegettünk el erre, hess tovább.
Hull a hó és hózik
Az első képek alapján Northrend nem egészen olyan lesz, mint amire számítottunk. A környezet nem olyan extravagáns (LSD-vel turbózott sci-fi), mint Outlands világa volt, sokkal közelebb áll a régi kontinensek hangulatához. És nemcsak végtelen hóbuckákból áll, hanem 10 (még nem végleges szám) egészen változatos területből. Azt hiszem, emiatt senki nem aggódott egy percig sem, hiszen a WoW minden playfieldje egyedi és szerethető volt eddig is. (Tudom, Desolace nem...) Ami viszont igazán érdekes, a tumultus elkerülése végett ezúttal rögtön két kezdőhely közül választhatnak azok a 68-as szint fölötti játékosok, akik Northrendre érkeznek: az egyik Howling Fjord, a vikingszerű, fél-óriás vrykul nép egykori lakóhelye, akik párezer évre eltűntek, de most kezdenek visszaszállingózni - és meglehetősen be vannak rágva valamin. A másik hasonló szintű hely Borean Tundra, a rozmárszerű tuskarr nép, illetve a taurenek egy rég elfeledett leszármazottjai, a taunka törzs otthona. Howling Fjordban a szövetséges erők vannak többségben (Valgarde), Borean Tundra környékén a horda (Warsong Hold), úgyhogy 70 fölött az első néhány szintet viszonylag nyugodtan meg lehet lépni még PvP-szervereken is - persze aki majd keresi a balhét, úgyis talál majd. Ahogy a The Burning Crusade-ben volt egy közös, semleges főváros (Shattrath) most is lesz: nem más, mint a Kirin Tor által Northrend fölé teleportált Dalaran (melyet korábban csak mint hatalmas rózsaszín buborékot, avagy "a névtelen paladin emlékművét" ismertük) - ami meglepő, hiszen valami nagy baj lehet a háttérben, ha a szövetséghez húzó dalarani mágusok a horda előtt is megnyitják kapuikat. Dalaranban persze, ahogy Shattrathban is, szent a béke, a két frakció nem támadhatja meg egymást, minden máshol szabad a vásár.
Régi sérelmek... és egy rakás új
Ha már ilyen elegánsan meglebegtettük a két frakció közti háború kérdését, a szembenálló felek ismét bőven kapnak ürügyeket arra, hogy szétüssék egymás orcáját. Lesz külön playfield (Lake Wintergrasp), ahol még PvE-szervereken is állandó háború dúl, a nyerésre álló félnek komoly buffot adva - a Blizzard továbbra sem tesz le arról, hogy ismét életet leheljen a kültéri csatározásokba, a The Burning Crusade-ben a Halaa körüli csata már jó kezdet volt, de a játékosok nem voltak eléggé motiváltak. Majd most. Lesz új, 15v15 battleground is, vezethető ostromjárművekkel (hullákat dobáló meatwagon, katapult...) és lerombolható épületekkel. A Blizzconon egyébként hangsúlyozták, hogy továbbra is csak frakciók közti battlegroundok lesznek (tehát nem csaphatunk össze saját oldalunk játékosaival, mint az arénákban) viszont a guildek közti összecsapásokat fontolgatják, Alterac Valley-be például hamarosan lehet újból csoportosan jelentkezni.
És még? És még?
Lesz valami kavarás a repülő hátasokkal kapcsolatban is: a felfedezést-szintezést ügyesen lassítani akarják, a jelenlegi tervek szerint ugyanis amikor megérkezünk Northrendre, még nem használhatjuk az Outlandsen bejáratott griffeket, wyverneket, sárkányokat, csak majd a 75-78. szint táján - ez még nem eldöntött. Remélhetőleg nem kell még egyszer pár ezer aranyat kifizetni, ezúttal northrendi különbözeti KRESZ vizsga ürügyén, vagy nem is tudom (apró közbevetés, az engineerek gyárthatnak majd maguknak mechanikus repülő hátast!). A WotLK-ben új foglalkozást is kapunk, az inscriptiont. Sokat még nem árultak el róla, de ami már biztos, használatával különböző képességeinket, spelljeinket fejleszthetjük tovább (például egy fireball sebzését növelhetjük, vagy épp valami egyéb járulékos effektet rendelhetünk hozzá). Az inscriptionnek lesz egy egészen eltérő felhasználási területe is, mellyel újfajta varázstárgyakat készíthetünk - de hogy ez pontosan mit is jelent, azt már nem árulták el. (Az eddigi legvadabb pletyka, hogy a Blizzard a Diablo II-ben látott, hátizsákban hurcolt charmok bevezetését fontolgatja, de ebbe inkább ne is gondoljunk bele...)
Számtalan egyéb apróság vár még a WotLK-ben: aki unja már frizuráját, ellátogathat egy borbélyműhelybe, és olyan sérót kanyaríthat magának, amilyet csak akar (alig várom, hogy tarkopasz lockommal becsüccsenjek, és olyan szép hosszú ősz loboncot kérjek, mint Gandalfnak volt... vajon kidobnának?) Szintén apróság, de sokan valószínűleg odalesznek tőle: aki unja már a táncot, amit választott fajához rendelt a Blizzard, tánciskolába is beiratkozhat, ahol eltanulhatja más népek jellegzetes mozdulatait, vagy akár egészen újakat, aztán mehet a "She's crazy like a fool".
Northrend, ej de messze van
És hogy mire számíthatunk a kiegészítőig? Mivel a Blizzard által felvázolt "évente-egy-kieg" tervet tartva is csak január végén számolhatunk legkorábban a WotLK-gel, bőven lesz még újdonság addig is. Hamarosan érkezik a 10 fős Zul'Aman instance, lesz beépített voice chat, központosított guild bank rendszer, később pedig egy 5 fős, illetve egy 25 fős raid instance, Sunwell Plateau, melynek végén maga Kil'Jaeden, Sargeras személyi titkára vár minket: ez lesz a The Burning Crusade lezárása, és ez köti majd át a sztorit Northrendhez.