Northrend: aki végigjátszotta annak idején a Warcraft III-at, és kiegészÃtÅ‘jét, a The Frozen Throne-t, nagyon jól tudja, milyen hatalmas jelentÅ‘séggel bÃr az egész Warcraft-univerzum számára ez a kontinens. Arthas Menethil, az áruló apa- és egyben királygyilkos (aki ugyan nevets... nemes paladinként kezdte, de végül mint death knight teljesÃtette ki szakmai karrierjét) itt foglalta el azt a bizonyos "fagyott trónt", Icecrown Citadel mélyén, hogy eggyé váljon a démonoktól megrontott egykori ork vezér, Ner'zhul lényével: végül Å‘ lett a Lich király, a Warcraft univerzum egyik leghatalmasabb erejű gonosztevÅ‘je. Nem sokáig, mert a Wrath of the Lich King végén úgyis megkapja a magáét...
Nem ez a harc lesz a végső
Ami egyébként furcsa, hiszen sokan hitték, hogy Arthas ellen fogjuk majd vÃvni a World of Warcraft utolsó nagy csatáját, de úgy tűnik, a Blizzard tartogat még néhány meglepetést: elértünk ugyan a WoW elÅ‘tti Warcraft játékokban megteremtett világ végére, de a regényekben (sÅ‘t a hamarosan induló képregénysorozatban) tovább bÅ‘vült-bÅ‘vül az univerzum, és a Wrath of the Lich King is bÅ‘ven nyit új sztoriszálakat. Rhonin például, az elsÅ‘ Warcraft regény (Day of the Dragon, magyarul Halálszárny) fÅ‘hÅ‘se fontos szerepet kap, mint a mágusok tanácsa, azaz a Kirin Tor vezetÅ‘je (akik egyébként meglepÅ‘en fickósak lettek az utóbbi idÅ‘ben, például egész Dalarant átportolták Northrendbe - errÅ‘l késÅ‘bb). Vagy akinek volt például valaha undead karaktere, biztos emlékszik arra a bájos questláncra, amikor még újonc élÅ‘halottként egy új járvány kifejlesztéséhez segédkezhettünk a magunk egyszerű eszközeivel. Nos, az undeadek továbbra sem tettek le a biológiai hadviselésrÅ‘l: Northrendben a Lich King rabságából kiszabadult Forsakenek ezzel próbálják megtizedelni Arthas seregét, a Scourge-t. (Undead vs undead, haláli) Találkozhatunk az Iron Dwarfokkal (vastörpék... nem érdekes), és fény derül az apró termetű, ám annál szÅ‘rösebb, hangosabb és alkoholistább barátaink eredetére is (ez olyan régóta rebesgetett helyszÃnek megnyitását jelentheti, mint Uldum vagy Ulduar). Horda oldalon többek közt Garrosh Hellscream kap még fontos szerepet (Å‘ annak a Grom Hellscreamnek a csemetéje, aki a Warcraft III: Reign of Chaos végén megölte Mannorothot), a szövetségesek részérÅ‘l pedig például Brann Bronzebeard, Ironforge királyának, Magni Bronzebeardnek az öccse, a nagy felfedezÅ‘. Sztori szinten egyébként rengeteg érdekesség akad még, de már Ãgy is túl sok idÅ‘t vesztegettünk el erre, hess tovább.
Hull a hó és hózik
Az elsÅ‘ képek alapján Northrend nem egészen olyan lesz, mint amire számÃtottunk. A környezet nem olyan extravagáns (LSD-vel turbózott sci-fi), mint Outlands világa volt, sokkal közelebb áll a régi kontinensek hangulatához. És nemcsak végtelen hóbuckákból áll, hanem 10 (még nem végleges szám) egészen változatos területbÅ‘l. Azt hiszem, emiatt senki nem aggódott egy percig sem, hiszen a WoW minden playfieldje egyedi és szerethetÅ‘ volt eddig is. (Tudom, Desolace nem...) Ami viszont igazán érdekes, a tumultus elkerülése végett ezúttal rögtön két kezdÅ‘hely közül választhatnak azok a 68-as szint fölötti játékosok, akik Northrendre érkeznek: az egyik Howling Fjord, a vikingszerű, fél-óriás vrykul nép egykori lakóhelye, akik párezer évre eltűntek, de most kezdenek visszaszállingózni - és meglehetÅ‘sen be vannak rágva valamin. A másik hasonló szintű hely Borean Tundra, a rozmárszerű tuskarr nép, illetve a taurenek egy rég elfeledett leszármazottjai, a taunka törzs otthona. Howling Fjordban a szövetséges erÅ‘k vannak többségben (Valgarde), Borean Tundra környékén a horda (Warsong Hold), úgyhogy 70 fölött az elsÅ‘ néhány szintet viszonylag nyugodtan meg lehet lépni még PvP-szervereken is - persze aki majd keresi a balhét, úgyis talál majd. Ahogy a The Burning Crusade-ben volt egy közös, semleges fÅ‘város (Shattrath) most is lesz: nem más, mint a Kirin Tor által Northrend fölé teleportált Dalaran (melyet korábban csak mint hatalmas rózsaszÃn buborékot, avagy "a névtelen paladin emlékművét" ismertük) - ami meglepÅ‘, hiszen valami nagy baj lehet a háttérben, ha a szövetséghez húzó dalarani mágusok a horda elÅ‘tt is megnyitják kapuikat. Dalaranban persze, ahogy Shattrathban is, szent a béke, a két frakció nem támadhatja meg egymást, minden máshol szabad a vásár.
Régi sérelmek... és egy rakás új
Ha már ilyen elegánsan meglebegtettük a két frakció közti háború kérdését, a szembenálló felek ismét bőven kapnak ürügyeket arra, hogy szétüssék egymás orcáját. Lesz külön playfield (Lake Wintergrasp), ahol még PvE-szervereken is állandó háború dúl, a nyerésre álló félnek komoly buffot adva - a Blizzard továbbra sem tesz le arról, hogy ismét életet leheljen a kültéri csatározásokba, a The Burning Crusade-ben a Halaa körüli csata már jó kezdet volt, de a játékosok nem voltak eléggé motiváltak. Majd most. Lesz új, 15v15 battleground is, vezethető ostromjárművekkel (hullákat dobáló meatwagon, katapult...) és lerombolható épületekkel. A Blizzconon egyébként hangsúlyozták, hogy továbbra is csak frakciók közti battlegroundok lesznek (tehát nem csaphatunk össze saját oldalunk játékosaival, mint az arénákban) viszont a guildek közti összecsapásokat fontolgatják, Alterac Valley-be például hamarosan lehet újból csoportosan jelentkezni.
És még? És még?
Lesz valami kavarás a repülÅ‘ hátasokkal kapcsolatban is: a felfedezést-szintezést ügyesen lassÃtani akarják, a jelenlegi tervek szerint ugyanis amikor megérkezünk Northrendre, még nem használhatjuk az Outlandsen bejáratott griffeket, wyverneket, sárkányokat, csak majd a 75-78. szint táján - ez még nem eldöntött. RemélhetÅ‘leg nem kell még egyszer pár ezer aranyat kifizetni, ezúttal northrendi különbözeti KRESZ vizsga ürügyén, vagy nem is tudom (apró közbevetés, az engineerek gyárthatnak majd maguknak mechanikus repülÅ‘ hátast!). A WotLK-ben új foglalkozást is kapunk, az inscriptiont. Sokat még nem árultak el róla, de ami már biztos, használatával különbözÅ‘ képességeinket, spelljeinket fejleszthetjük tovább (például egy fireball sebzését növelhetjük, vagy épp valami egyéb járulékos effektet rendelhetünk hozzá). Az inscriptionnek lesz egy egészen eltérÅ‘ felhasználási területe is, mellyel újfajta varázstárgyakat készÃthetünk - de hogy ez pontosan mit is jelent, azt már nem árulták el. (Az eddigi legvadabb pletyka, hogy a Blizzard a Diablo II-ben látott, hátizsákban hurcolt charmok bevezetését fontolgatja, de ebbe inkább ne is gondoljunk bele...)
Számtalan egyéb apróság vár még a WotLK-ben: aki unja már frizuráját, ellátogathat egy borbélyműhelybe, és olyan sérót kanyarÃthat magának, amilyet csak akar (alig várom, hogy tarkopasz lockommal becsüccsenjek, és olyan szép hosszú Å‘sz loboncot kérjek, mint Gandalfnak volt... vajon kidobnának?) Szintén apróság, de sokan valószÃnűleg odalesznek tÅ‘le: aki unja már a táncot, amit választott fajához rendelt a Blizzard, tánciskolába is beiratkozhat, ahol eltanulhatja más népek jellegzetes mozdulatait, vagy akár egészen újakat, aztán mehet a "She's crazy like a fool".
Northrend, ej de messze van
És hogy mire számÃthatunk a kiegészÃtÅ‘ig? Mivel a Blizzard által felvázolt "évente-egy-kieg" tervet tartva is csak január végén számolhatunk legkorábban a WotLK-gel, bÅ‘ven lesz még újdonság addig is. Hamarosan érkezik a 10 fÅ‘s Zul'Aman instance, lesz beépÃtett voice chat, központosÃtott guild bank rendszer, késÅ‘bb pedig egy 5 fÅ‘s, illetve egy 25 fÅ‘s raid instance, Sunwell Plateau, melynek végén maga Kil'Jaeden, Sargeras személyi titkára vár minket: ez lesz a The Burning Crusade lezárása, és ez köti majd át a sztorit Northrendhez.