Egy héttel ezelőtt elindult a Shadowlands béta, ami a World of Warcraft vezető fejlesztője szerint már tartalmazza a kiegészítőben központi szerepet kapott össze feature-t. Mivel a megjelenéstől még hónapok választanak el, benne van a pakliban nem kevés változtatás, de a lényegi darabkák a helyükre kerültek, így láthatjuk, hogy nagyjából mivel fogjuk eltölteni időnket a túlvilágon. Amikor elérjük a maximális 60-as szintet, akkor az új fővárosban, Oribosban várnak majd ránk a Shadowlands négy Covenantjának küldöttjei. Ezek a szövetségek uralják a halál utáni birodalom általunk bejárható részeit, és mindegyikük komoly kihívásokkal küzd, amelyek megoldását tőlünk remélik.
WoW frakciók, míg a szem ellát
Valamelyiket támogatnunk kell majd a csoportok közül, és több szempont is befolyásolhatja választásunkat. Mind a négy Covenant két új képességet, három szövetségest (róluk majd később), és különböző kozmetikai apróságokat nyithat meg előttünk. Döntésünket később megváltoztathatjuk, de sokat veszítünk a fejlődésünkből, ha így teszünk. A cél érezhetően az, hogy szánjunk el magunkat valamire és tartsunk ki mellette.
A szinteződési élmény során szépen apránként megismerjük a csoportokat, és még az általuk kínált képességeket is kipróbálhatjuk. Így mire elérjük a 60-as szintet, már minden információ a birtokunkban lesz egy jól megfontolt döntés meghozatalához. Ez azért olyan fontos, mert a Covenantek a Shadowlands végjátékának központi elemei: minden hozzájuk kapcsolódik a szinthatár elérése után.
A Kyrian az első szövetség, amelyikkel közelebbi kapcsolatba kerülünk, mivel a tagjai Bastion, a Shadowlands mennyországának őrzői. Az angyali védelmezők az igazságosság hívei, olyannyira, hogy önkéntesen feladják emlékeiket a tisztánlátás kedvéért. A Kyrian otthona az Elysian Hold, ami az arkangyalok katonai főhadiszállása. Ha sokáig szolgálunk itt, akkor idővel mi is felölthetjük majd az aranyszínű páncélokat. Velük szemben a nekromancia (Necrolord a frakció neve) Maldraxxusban gyülekeznek. Ez a népség felelt az első Abominationökért, az első zombikért, és tőlük tanulták meg a halandó lelkek, miként faraghatnak fegyvert a halálból. Közigazgatási központjukként a Seat of Primus, egy csontokkal és zöld lángokkal díszített föld alatti erőd szolgál.
A Night Fae tagjai a tündérerdők gyermekei. Feladatuk, hogy biztosítsák a természet szellemeinek feltámadását, és gondozzák Shadowlands gyönyörű kertjeit a Snow Queen irányítása alatt. A tündérmesék rajongóinak egyértelmű lesz a választás, főleg, ha meglátják a Night Fae bázisát, a Heart of the Forestet. Ugyanakkor a Venthyr sem tűnik rossz választásnak. E csapat vezetői vigyáznak a büszke és számító lelkekre, és a maguk módján terelgetik őket a megváltást ígérő úton. Ha a bűnbe tekert eleganciára vágysz, akkor az otthonod a Sinfall lesz, aminek építészeti stílusát Strahd von Zarovich is megirigyelné. Gyertyák, sírkövek és trükkös tükörkapuk tarkítják a szürke kövekből épített kazamatát.
Miután kiválasztottuk a nekünk tetsző szövetséget, a következő lépésünk az lesz, hogy elrepüljünk annak bázisára. Itt találjuk az előző kiegészítőkben megismert (de sokat fejlődött) Mission Table-t, érjük el a frakcióspecifikus árusokat, vehetünk majd különböző fejlesztéseket, és vethetjük alá magunkat a Soulbind rituálénak. A szertartás hozzánk köti az adott Covenant tag lelkét, ez pedig erősít majd minket a túlvilági kalandjaink során. Azt követően, hogy elköteleztük magunkat adott csoport mellett, két Souldbindot kapunk automatikusan, a harmadikat pedig idővel feloldhatjuk majd.
Ahogy erősítjük a kapcsolatunkat a frakcióval úgy egyre több sávot nyithatunk meg a Soulbind "talentfáján" és új bónuszokat nyerhetünk ki belőle. Egyes helyeken Conduit nevű tárgyakat is elhelyezhetünk, melyek kisebb-nagyobb extrákat nyújtanak majd.
A Soulbind lesz az Artifact fegyverünk és a Heart of Azerothunk. Ez az a végjáték rendszer, aminek a fejlesztéséért hajtani fogunk, viszont most nem egy specifikus erőforrást gyűjtünk hozzá, hanem Renownt, amivel sok minden mást is megnyithatunk majd. A gyűjtögetés sem úgy működik majd, mint a korábbi kiegészítőkben, mivel itt nem kell végtelen grindtól tartani.
Egyrészt a hetente megszerezhető Renown mennyiségét korlátozzák, elég csak két küldetést és az éppen elérhető Covenant missziókat kell legyűrnünk. A grindot szándékosan véges rendszerként tervezték meg, vagyis el fogjuk érni azt a pontot, ahonnan már nincs tovább, csak nyugodtan élvezzük munkánk gyümölcseit. A Renown a Soulbind szinteken túl egyedi páncélkinézeteket, hátasokat, kisállatokat, komolyabb World Quest jutalmakat és sok más apróságot is megnyit majd, de a legfontosabb talán a Legendary tárgyak megalkotásához szükséges receptek.
A Shadowlands túlvilági ereklyéi
Akárcsak a Legionben, itt is lesznek legendás tárgyak, de ezúttal a fejlesztők nem a véletlenre bízták a megszerzésüket. A játékosok a Covenantjukon keresztül férhetnek hozzá tervrajzokhoz, melyek segítségével megépíthetik azokat a Legendary kiegészítőket, amikre szükségük van. Persze egy ilyen tárgy összerakásához nem a sarki fűszeresnél fogjuk megtalálni az összetevőket: Torghast tornyában kell összegyűjtenünk őket. Thorghastról már Shadowlands alfában is beszéltünk, így most a lényegre, a Legendary tárgyakra koncentrálunk.
Legyártásukhoz szükség lesz alaptárgyakra és rúnákra, melyekkel testre szabhatjuk azok bónuszait. Mindegyik ad majd valamilyen aktívabb bónuszt: a Hunter kaszt tárgyai például kaphatnak10 százalék esélyt egy Dire Beast felbukkanására, vagy csökkenthetik egyes képességeinek Cooldown értékét 25 százalékkal. Olyan hatások ezek, amelyek nagyban segíthetik majd a harcot, és több is ismerős lesz azoknak, akik fejből ismerik minden Legion Legendary különleges erejét. Sokat hoztak vissza azok közül átalakított, kiegyensúlyozottabb formában.
Jelenleg nincs bent az összes kaszt Legendary opciója, de egyelőre úgy néz ki, hogy a nagy többségüket érdemes lesz levadászni. Ha másért nem is, ezek craftolásáért jó ötlet meglátogatni a tornyot.
Egy WoW kiegészítő áldásai és átkai
A Covenantunkhoz fűződnek a Soulbindok, a Legendary receptek, a kozmetikai extrák és még sok más. Minden Covenant garantál két képességet: az egyik egy olyan apróság lesz, mint például a Night Fae Soulshape-je, amivel állattá változhatunk, meggyorsítva ezzel a hátas nélküli mozgási sebességünket.
A másik azonban egy olyan varázslat, ami komoly erőt biztosít a karakterünknek, és kasztonként eltérő lesz. A Monkok például kapnak egy olyan képességet, amivel lecsapva a földre kék, faágakra emlékeztető erek terülnek szét a talajon, melynek mentén minden ellenfél sérül. Röviden mindenki kap egy extra gombot, amit harc közben használhat. Ez egy nagyon izgalmas, de egyben nagyon vitatott része is a Covenant-rendszernek.
A Mythic nehézségű tartalmakra utazó céhek attól tartanak, hogy minden kaszt esetében lesz majd egy "legjobb" Covenant képesség, és aki versenyképes akar maradni, annak azt a frakciót kell majd választania, amelyik ezt biztosítja. Ők arról próbálják meggyőzni a Blizzardot, hogy okosabb lenne hagyni a karaktereket probléma nélkül ugrálni a Covenantok között, a fejlesztők viszont szeretnék fajsúlyos választás elé állítani a játékosokat, ami úgy nem megy, ha minden raid előtt tetszőlegesen cserélgethetjük azt. Hogy mégis mi lesz ebből a vitából, az még nem derült ki, de még van idejük a fejlesztőknek.
A Shadowlandsben lesz még bázisfejlesztés, rengeteg sztoriküldetés, átdolgozott Mission Table, új World Questek, dungeonok és raidek, PVP-vel kapcsolatos változtatások és számtalan kasztátalakítás. Ez a kiegészítő a World of Warcraft újjászületését, a játékélmény testre szabhatóságát, és az RPG-s döntések fontosságát hirdeti, miközben láthatóan kivett több lapot is a Legion játékmenetéből. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, sőt idáig meglehetősen biztató, amit láttunk. Ha lecsiszolják a még sorjás játékelemeket, és sikerül egy koherens élménnyé egybegyúrni őket, akkor ismét egy jobb kiegészítővel lesz majd dolgunk.