Hirdetés

World of Warcraft - komoly kihívást jelentett a skálázódó világ megteremtése

|

A WoW csapatának két vezetője, Paul Kubit és Shani Edwards meséltek a skálázódó világ fejlesztői kihívásairól és a szövetséges fajok születéséről.

Hirdetés

A World of Warcraft: Battle for Azeroth két fontos újdonságát jelentik a szövetséges fajok, és a skálázódó világ rendszere. Az utóbbi már be is került a játékba a 7.3.5-tel, a fajok közül pedig 4 vált elérhetővé a kiegészítőt előrendelő kalandozóknak.

Hirdetés

Egy olyan "öreg" játéknál, mint a World of Warcraft, nem könnyű az ilyen új megoldások beültetése. A skálázódó világ különösen nagy kihívást jelentett, erről pedig a csapat egyik vezető dizájnere, Paul Kubit mesélt.

"A múltban úgy működött, hogy választhattál a szintednek megfelelő három helyszín közül egyet, aztán mentél a következőre, a következőre és a következőre, ahogy a szinted engedte. Nagyon merev struktúra volt, ami nem kínált túl sok választási lehetőséget."

A skálázódó világ pont ezt oldja meg. A régi helyszínek ellenfelei, küldetései és az azokért kapott jutalmak mind a játékos karakterének szintjéhez igazodnak, így (adott kereteken belül) nem fogják idő előtt kinőni az adott tartalmat.

Ahhoz viszont, hogy ez bekerülhessen a játékba a fejlesztőknek rengeteget kellett matekoznia. Kubit elmondása szerint "órák és órák teltek el a számok bámulásával", hogy megtalálják a megfelelő értékeket.

"Ez mind adatprobléma volt. Van több ezer küldetés a játékban. Van több tíz, ha nem százezer lény, melyek nagy részére rá kellett néznünk."

Ez nem úgy működött, hogy megnyomtak egy gombot, és minden kész lett. Alapos tervezés kellett, mert a Blizzard célja az volt, hogy a skálázással ne vesszen el a fejlődés érzete.

"Nem akartuk azt, hogy minden 1-től 110-ig skálázódjon, és hogy bármivel is harcolsz, az a karakteredhez passzoló jutalmat kínáljon. Ez elpusztította volna a fejlődés érzetét."

Pont ezért működik úgy az új rendszerben a régi világ, hogy az egyes zónáknak van alsó és felső szinthatára. A régi rendszerben voltak 20-tól 30-ig, vagy 40-től 50-ig tartó zónák. A mostani megoldásban 20-60-ig vagy 40-60-ig skálázódnak a régi világ helyszínei.

"Egyrészt nem akartuk, hogy az 1-es szintű karaktereddel csak úgy besétálhass Icecrownba. Az egy olyan lehetőség, amiért meg kell küzdened. Másrészt azt sem szerettük volna hogy a 110-es hősödet Durotarra visszatérve korábban 3-as szintű malacok kergessék."

A szövetséges fajokról a producer, Shani Edwards mesélt. Elárulta, hogy ez a rendszer nagyrészt a játékosok visszajelzéseiből épült.

"Sok olyan játékos volt, akik meglátták például a Nightborne karaktereket, és azt mondták, hogy 'ez egy nagyon laza modell, imádnék játszani velük'. Egyébként is volt értelme, hogy az azerothi vezetők besorozzák az új fajokat a frakcióikba. Segítettek harcolni a légió ellen, a játékos kiharcolta a bizalmukat, és tényleg mély kapcsolatot alakított ki velük. Természetesnek érződött, hogy így becsatlakozzanak a Battle for Azerothba."

A World of Warcraft: Battle for Azeroth még idén nyáron megjelenik. Az előrendelések már pörögnek, és amennyiben megveszitek a kiegészítőt, és az adott frakciókhoz teljesítettétek a követelményeket, úgy már fel is oldhatjátok a jelenleg elérhető 4 szövetséges fajt (Void Elf, Highmountain Tauren, Lightforged Draenei és Nightborne).

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)