Hirdetés

A World of Warcraft 2005-ös vérátka segítheti a koronavírus elleni védekezést

|

Egy régi bug miatt kialakult járvány hasonlóan ment végbe, mint a koronavírus terjedése.

Hirdetés

Doktor Eric Lofgren és Nina Fefferman anno írtak egy tanulmányt a World of Warcraft 2005-ös Corrupted Blood incidenséről. Az eset kialakulása és lefolyása tökéletesnek bizonyult a való világbeli vírusok terjedésének modellezésére. Akkor az egész úgy indult, hogy egy bug miatt a petek kivihették a Corrupted Blood átkot a raid területéről, és az tovább terjedt a nagyvárosokban lazuló játékosokra. Az eredmény az volt, hogy az utcákat hullák csontvázai tarkították.

Hirdetés

Nem nehéz átfedéseket találni a Corrupted Blood helyzet és a koronavírus terjedése között. Akárcsak a vérátok ez is a társadalom gyengébb tagjaira veszélyes igazán (a játékban az alacsony szintű karaktereket ölte meg azonnal), és az egész úgy kezdődött, hogy egy állat terjesztette el. Dr. Feffermen szerint a WoW-ban tapasztaltak jó leckét jelentettek.

"Az egész segített abban, hogy mélyen elgondolkozzak az emberek veszélyekkel kapcsolatos felfogásán és hogy ez a felfogás mennyire befolyásolhatja a viselkedést. Rengeteget dolgoztam azóta, hogy lemodellezzem a társadalom reakcióit az érzékelt veszélyhelyzetekre. Valószínűleg nem ment volna ez nekem, ha annak idején nem gondolkozom a WoW játékosok reakcióin a Corrupted Blood incidensre."

Persze a valóságban kevesebb ember van, akik brahiból terjesztik a vírust. Rengetegen elszigetelik magukat, a gaming világ pedig vagy lemondta vagy odébb tolta az összes rendezvényét. Ez sokat segíthet. Ezzel Dr. Lofgren is egyetért:

"Amikor emberek reagálnak a vírusokra, az alapvető válasz az, hogy ez olyasmi, ami 'ja, történik emberekkel'. Van egy ilyen vírus, aztán az csinál dolgokat. Azonban a valóság az, hogy a vírus emberről emberre terjed, és az, hogy hogyan viselkedünk (vagy éppen nem viselkedünk) egymással és a vezetőkkel, mind fontos részei a védekezésnek. Persze mindez az egész nagyon kaotikus. Nem tudod azt mondani, hogy 'ja, mindenki karanténban lesz, aztán rendben leszünk', mert nem, nem lesz mindenki karanténban."

A lényeg, hogy fel kell készülnünk a problémás helyzetekre, legyen az játék vagy valóság. Lofgren szerint, amikor egy ilyen vírus elterjed, akkor már nagyon nehéz visszazárni azt az üvegbe. Itt nem lesz egy Game Master, hogy helyrerázza a dolgokat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)