A World of Warcraft közösségében korszakos vita folyik a szinteződés hosszáról, nehézségéről, és élményéről. A Warlords alatt hónapokig nehezebb szintezésért könyörögtek a játékosok, most pedig az a baj, hogy túl hosszú és túl nehéz.
Az utóbbi állapotot leginkább annak köszönhetjük, hogy a 7.3.5 bevezette a skálázódó világot, ami a legtöbb zónában a szintedhez igazítja a nehézséget és a jutalmakat. Erre rájött még a 8.0 karakterértékekre vonatkozó teljes átalakítása, és feje tetejére állt a rendszer. Főleg a 60-80 részen érezhető, hogy a fejlesztők nem jól igazították hozzá a jutalom XP-t az összenyomott számokhoz.
A legnagyobb baj, hogy jelenleg a fejlesztők sem tudják, hogy hogyan hozzák helyre az egészet. Ion Hazzikostas, a csapat feje elmondta, hogy nem akar félmegoldásokat: a probléma gyökerét szeretné kitépni. Ehhez azonban idő kell, így valószínűleg nem egy laza hotfix patch-csel fogják megoldani.
Ion hozzátette, hogy a legdurvább, 60-80-as szekcióban is igazából 15 százalékos a szintezés lassulása, így azért annyira nem drámai, mint amennyire annak látszik. Első körben az ebben a szakaszban elérhető tapasztalati pontok mennyiségét akarják növelni, aztán innen mennek tovább. Reméljük, hogy relatív hamar megoldják a dolgot.