Olyannyira bejött a World of Tanks (nemrég érték el az ötmillió aktív játékost) a Wargaming.net-nek, hogy az érthető okokból Londonban bejegyzett, ám a fejlesztés oroszlánrészét az Európa utolsó diktatúrájaként ismert Fehéroroszországban végző vállalat mindössze két hónappal a légi harcokra koncentráló World of Warplanes bejelentése után a tengerekre és óceánokra is kiterjeszti a háborút: jön a World of Battleships.
A World of-trilógia harmadik pillére Victor Kislyi CEO szerint lehetővé teszi, hogy a játékosok egyszerre hódítsák meg a szárazföldet, az eget és a vizet, hiszen az embereknek mindig is az volt a vágyuk, legyűrjék az elemeket.
A World of Battleships können kezelhető és áttekinthető játék lesz, a három epizód gazdasági rendszere pedig olyannyira összefonódik, hogy a játékosok szabadon oszthatják szét erőforrásaikat a Tanks, a Warplanes és a Battleships között. Elvehetnek onnan, ahol felesleg van, hogy javítsanak a helyzetükön ott, ahol épp szükség lenne rá.