A 2017-es év egyik legizgalmasabb alkotása volt a Wolfenstein II: The New Colossus, ami Németországban a cenzúra áldozatává vált, Izraelben pedig egyenesen meg sem jelent. A játékosok ezért megalkották a Wolfenstache-t, hogy azzal tiltakozzanak a Bethesda döntése ellen, és most a játék készítői is megszólaltak az ügy kapcsán.
Bárki szabadon kipróbálhatja az egészen bizarr Wolfenstache: The New Censorship című alkotást, amit három izraeli fejlesztő, Shalev Moran, Alon Karmi és Nadal Hekselman készített, így reagálva a Bethesda furcsa döntésére. A PCGamer interjújában nemrég egészen érdekes gondolatokat osztottak meg a srácok. Izraelben például nincsenek olyan, a cenzúrára vonatkozó szabályok, mint Németországban, és Karmi szerint teljesen legális a horogkereszt megjelenítése, de a Harmadik Birodalomról is szabadon lehet beszélni a médiában. Az indie fejlesztő azt is hozzátette, hogy az országban senki sem próbálja meg cenzúrázni a nácikat.
A fenti okok miatt nem értik sokan, hogy miért nem adta ki a Bethesda a Wolfenstein II: The New Colossus-t Izraelben, és miért nem kommentálja az esetet. Fontos megjegyezni, hogy amíg az id Software felelt a sorozatért, addig minden Wolfenstein játék megjelent az országban, még a 2009-es reboot is. Karmi szerint semmilyen szabály nem tiltaná a játék kiadását, és ha a Bethesda végül úgy döntene, mégis megjelenteti, senkit sem zavarna a dolog.
A helyzet azóta is változatlan sajnos, a Bethesda még mindig nem szólalt meg az ügy kapcsán, így az izraeli játékosok számára marad a Wolfenstache, ami tökéletes bizonyíték arra, hogy valószínűleg senkit sem zavarna, ha virtuális nácikat látna a képernyőjén.
Ti mit gondoltok, mi állhat a Bethesda döntése mögött?