AZ E3-on nem egyszer történt már meg, hogy inkább prototípusok és álmok alapján próbáltak a kiadók eladni nekünk egy-egy játékot, mintsem egy, a megjelenéshez közel álló termék segítségével. Volt, hogy a bemutatott trailernek semmilyen valóságalapja nem volt, de például a Witcher 3 esetében egyszerűen a felhasználóknál lévő hardver megkötései miatt kellett kivenni egy-két effektet. A sorozat eggyel korábbi részében viszont éppenséggel javulást vehettünk észre a megjelenésig.
Ez annyira talán nem meglepő, hiszen a CD Projekt RED rengeteg tapasztalatot és új munkatársat szerzett ezekben az években, ráadásul a második részhez egy saját grafikus motort is készítettek szemben az első Witcherrel, amit a BioWare-től licencelt engine-nel alkottak meg. Így a 2010-es E3-tól a Witcher 2: Assassins of Kings 2011-es megjelenéséig sokkal alaposabban kiismerhették az új technológia által nyújtott lehetőségeket.
Ennek az eredményét lejjebb egy érdekes összehasonlító videóban nézhetitek meg, amiben egymás mellé helyezték az E3-as demó jeleneteit a kész változat kapcsolódó részeivel, amin láthatjuk, hogy például a fényeffektek mellett a szereplők bőre és arca is sokkal részletesebb és élethűbb lett.
Ugyan ez a Witcher 3 megjelenése után közel három évvel már nem olyan lenyűgöző, mindenesetre érdekes látni, milyen sokat tud fejlődni egy játék ilyen rövid idő alatt is.