A Microsoft nem kevés bevételnek intett búcsút, mikor a felhasználók egy széles körének engedte, hogy teljesen ingyen frissítsenek Windows 10-re, de persze közvetlenül így is nagyot nyertek ezzel az üzleti modellel. Így ugyanis rengeteg emberhez juthatnak el a reklámjaik.
Egy külső partnerrel már az operációs rendszer megjelenésekor megállapodtak, hiszen valószínűleg nem kevés pénzbe került, hogy a Candy Crush minden Windows 10-es felhasználó gépére automatikusan települjön, de a zárolóképernyőre is "tippek" formájában hirdetések kerültek. Legújabban pedig a saját termékeit reklámozza a Microsoft. Beszámolók szerint például a más programot használóknak rendkívül agresszívan, akár a tálcán felugró értesítésekkel is hirdetik az Edge böngészőt, a fájlböngészőben pedig felhőalapú tárhelyüket, a OneDrive-ot és az Office 365-öt reklámozzák.
Ezeket ugyan ki lehet kapcsolni, de ezért alaposan át kell fésülnünk a kapcsolódó menüket, ami azért elég idegesítő azoknak, akik rendszeresen szembesülnek ezzel a problémával. Arról nem is beszélve, hogy elég baljós jövőképet fest azok számára is, akik most még viszonylag kényelmesen használják az operációs rendszert.