A Ubisoft ismét összeállt Joseph-Gordon Levitt vállalatával, a HitRecorddal, hogy a rajongókat is bevonják a Watch Dogs: Legion soundtrackjének összeállításába. Viszont bizonyos játékfejlesztők úgy gondolják, hogy ez nem túl fair eljárás.
Gyakorlatilag bárki beszállhat saját zenei alkotásával a projektbe, de nem feltétlenül szükséges kész muzsikával előállni, mivel például részletekkel és remixekkel is lehet nevezni. Ráadásul minden elfogadott pályázatot 2000 dollárral jutalmaznak a srácok, elosztva az alkotás létrehozásában segédkező művészek között. Azt nem tudni, a HitRecord milyen szempontok alapján osztja fel a nyereményt, viszont azok nem kapnak semmit, akiknek a munkáját nem választják ki. A Ubisoftnak egyébként korábban már volt egy hasonló partnersége Levitt cégével a Beyond Good & Evil 2 kapcsán, és sokakat már akkor zavart ez a kollaboráció. Most pedig ismét megjelentek az ellenvélemények.
Mike Bithell, a Thomas Was Alone atyja szerint inkább szimplán ki kéne fizetni az embereket a munkájukért, ahelyett, hogy kihasználnák a rajongókat és azokat, akiknek a zenekészítés a hobbijuk. Szerinte inkább pályázatot kéne hirdetni a feltörekvő zenészek számára, és rendes fizetésért cserébe alkalmazni őket.
(suggested better approach: Do an open call for submissions of existing work from aspiring musicians. Invest in a proper review process. Commission those who's work fits and pay them to produce work.. you know, like you would with any other worker)
— Mike Bithell (@mikeBithell) 2019. július 13.
A Night in the Woods társalkotója, Scott Benson sincs elszállva a Ubisoft ötletétől, és a jelek szerint nem is lepődött meg annyira, hogy a stúdió ezt a módszert alkalmazza.
The #nospec hashtag was around for many years before the Ubisoft HitRecord thing last year but hey they're doing it again on another game! Who could have predicted. https://t.co/xNpab6rleT
— Tweet Along Forever (@bombsfall) 2019. július 13.
A Vlambeer nevű indie stúdió társalapítója, Rami Ismail sem igazán rajong ezért a megoldásért, és szerinte még az is jobb lenne, ha fizetnének valakinek azért, hogy a SoundCloudot bújja, majd a kiszemelt alkotókkal tető alá hoznának egy megállapodást.
I am still not a fan of what read as "spec work under a proprietary open non-exclusive license" model, & prefer the "pay someone to browse SoundCloud to find cool music for which you then talk to the creator & pay them too". https://t.co/kMY3OEqtpV
— Rami Ismail (@tha_rami) 2019. július 13.
Szerintetek is kihasználja ezzel a Ubisoft a rajongókat?