A Vermintide kétségtelenül az elmúlt évek egyik legjobb kooperatív mókája volt, így nagyon kíváncsiak vagyunk a hamarosan érkező folytatásra is. Ennek kapcsán Martin Wahlund producerrel, valamint a játék dizájnereivel, Mats Anderssonnal és Victor Magnusonnal beszélgettünk.
GS: A Vermintide fantasztikus játék, és nem mellesleg hatalmas siker. Gondoltátok volna, hogy ekkora és ilyen lelkes közönségetek lesz?
Fatshark: Biztosak voltunk benne, hogy remek játék van a birtokunkban, de ekkora áttörést nem vártunk. Korábbi játékokból már megtanultuk, hogy rengeteg munka kell ahhoz, hogy hosszú ideig le tudd kötni a rajongókat, ezért mindig is úgy terveztük, hogy fizetős és ingyenes frissítésekkel bővítjük a tartalmat.
GS: Elég kegyetlen volt a játék lootrendszere, főleg eleinte. Terveztek ezen változtatni?
Fatshark: Való igaz, elég durva volt a rendszer, de megpróbáltunk finomítani rajta a Shrine of Solace és a különböző speciális küldetések bevezetésével. Ugyanakkor így is maradtak olyan részei, amelyeket egyszerűen nem tudtunk kijavítani; a Vermintide II fejlesztésekor azonban rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy ezeket átdolgozzuk. Az új rendszer lehetővé teszi, hogy mindig olyan cuccot adjunk a játékosnak, amely az aktuális karaktere és szintje szempontjából releváns. Emellett egyetlen tárgy helyett egy csomó lootot adunk majd a teljesített szintekért, ezzel is csökkentve az RNG hatását.
GS: Mi a helyzet a karakterek testreszabásával? Mennyi időbe telik mindent kimaxolni, és milyen képességekre számíthatunk az új képességfák bevezetésével?
Fatshark: Jelen állás szerint durván száz óra alatt lehet mind az öt karaktert maximális szintre húzni, de ez minden bizonnyal változni fog a megjelenésig. Emellett szeretnénk bevezetni egy presztízsrendszert is, hogy ha valaki imád grindolni, annak is megteremtsük a lehetőséget. A talentek elsősorban passzív képességek, amelyek meghatározzák egy-egy karakter játékstílusát. Vannak karrierspecifikus dolgok és általánosabb fejlesztések is. Például egy adott képességet offenzívabbá vagy defenzívebbé tehetünk attól függően, hogyan akarunk játszani.
GS: A Káosz erőinek érkezésével kétségkívül bővülni fog az ellenséges egységek palettája. Számíthatunk mellettük új skaven ellenfelekre is?
Fatshark: Igen, mindenképpen lesznek új alap- és speciális egységek nemcsak a Káosz, hanem a skaven seregben is, így minden pályát változatosabbá tehetünk, ami az újrajátszhatóságon is sokat dob majd. A Vermintide-ban sokszor mindent rá kellett szabadítanunk a játékosokra, így a szintek idővel ellaposodtak. Itt sokkal több különböző egység áll a rendelkezésünkre, így jóval tovább tart majd, mire a játékosok mindet kiismerik. Az első részben például a ratogre és a stormvermin patrol volt a két miniboss típusunk, míg a folytatásban már négy boss és számos különböző patrol lesz bevethető.
GS: Rengeteget könyörögtek a rajongók a Versus-módért. Van rá esély, hogy ezt megkapjuk a folytatásban?
Fatshark: Ahogy korábban is mondtuk, viszonylag kis csapat dolgozik a Vermintide-on, de mind száz százalékig elkötelezettek vagyunk, hogy a legjobb kooperatív élményt tegyük le az asztalra. Egy kompetitív játékmód megkötné a kezünket, lefoglalná az erőforrásainkat, emiatt pedig gyengébb lenne a végeredmény. Ugyanakkor folyamatosan figyeljük a rajongói visszajelzéseket, és ha elég támogatottságot kap a mód, egy későbbi frissítéssel akár be is kerülhet.
GS: Manapság mindenki a loot boxokról beszél, de nem igazán van egységes álláspont. Ti mit gondoltok a jelenségről?
Fatshark: Rengeteg oka lehet az ilyen rendszerek bevezetésének, de úgy látjuk, hogy nem nélkülözhetetlenek. Mi abszolút távol akarjuk magunkat tartani a jelenlegi trendektől, a Vermintide II-ben biztosan nem lesznek pay-to-win loot boxok. A játékosok hasonló támogatásra számíthatnak, mint az első részben, vagyis folyamatosan szállítjuk majd a tartalmat ingyenes és fizetős DLC-k formájában.