Ugyanakkor sokan vélik úgy, hogy megkerülhetetlen, és valamilyen védelemre szükség van, elvégre nem azért ölnek milliókat és elképesztő mennyiségű munkaórát a különböző projektekbe, hogy aztán ne lássanak cserébe egy fillért sem. A pék sem ingyen osztogatja a kenyeret.
A kalózkodás, mint jelenség az eddigi tapasztalatok alapján a manapság divatosnak mondható DRM-megoldásokkal (netes aktiválás, korlátozott számú gépre lehet feltelepíteni, stb.) leküzdhetetlennek tűnik. A becsületes felhasználók életét viszont indokolatlanul nehezítik ezek, még akkor is, ha csak egy részük panaszkodik komolyabb problémákról.
Talán felcsillant az isteni szikra, talán más oka van, de egyre többen vélik úgy kiadói és fejlesztői oldalról is, hogy nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. Míg a Ubisoft-ot a Price of Persia kapcsán a kíváncsiság, és egyfajta hazugságvizsgálat lehetősége hajtja, addig a THQ tulajdonában álló Relic Entertainment a játékosok miatt tervez kevésbé drasztikus másolásvédelmi eljárást alkalmazni.
Valamilyen online regisztrációra, aktiválásra számítanunk kell majd a Dawn of War 2 telepítésekor, de a telepítések számát eszükben sincs korlátozni. Azt szeretnék, hogy a játékosok élvezzék a játékot, nyugodtan játszhassanak barátaikkal, és hogy az eredetvizsgálat ne járjon semmiféle kellemetlenséggel.
Jeff Lydell producer úgy gondolja, azzal, hogy okot adnak rá, hogy online legyenek a játékosok (multiplayer, letölthető tartalmak, stb.) azt érik el, hogy többek gondolkodnak el egy eredeti példány beszerzésén.