Hirdetés

Warcraft 3: Reforged teszt - szégyenpadon a Blizzard

|

A Warcraft 3: Reforged lehetett volna az a játék, ami visszarántja a rajongók bizalmát folyamatosan elvesztő Blizzardot a legnagyobbak közé. Ehelyett belevert egy újabb szöget a stúdió koporsójába.

Hirdetés

Amikor először indítottam el a Warcraft 3: Reforged kampányát, elfogott a nosztalgia. 15 éve nem bújtam Arthas bőrébe, hogy felvegyem a harcot az élőhalott hordákkal szemben, és még ha voltak is furcsaságok, maga a kampány egész élvezhetőnek tűnt. Aztán ahogy mind mélyebbre merültem a Blizzard legendás RTS-ében úgy vált egyre nyilvánvalóbbá, hogy ez bizony nem egy újrakovácsolt változat. Sőt, még HD remasternek is csak rengeteg jóindulattal lehetne nevezni.

Hirdetés

"Ebbű baj lesz"

Láttunk már olyat, hogy a közösség mondvacsinált indokokkal húz le játékokat a különböző fórumokon. Szétbombázzák az előd értékeléseit pusztán azért, mert a sorozat új része nem a kedvenc platformjukon jelent meg. De itt nem ez a helyzet. Az ilyen és ehhez hasonló lejárató kampányokkal nem szoktam egyetérteni, mert hát szinte elképzelhetetlen, hogy egy játék annyira rossz legyen, hogy 0 pontot érdemeljen. A Warcraft 3: Regforgeddal sem az a baj, hogy rossz, hanem hogy meggyalázza, sárba tapossa az előd hagyatékát. 30 dollárért minden idők egyik legjobb RTS-ét gyilkolta meg a Blizzard olyan módon, amilyet még nem nagyon láttunk.

Jó munkához idő kell

A 2018-as BlizzCon szégyenfoltként vonul majd be a nagy múltú kiadó történelemkönyvébe. Eddig azt hittük, hogy csak a Diablóval lőttek mellé, de mint most kiderült, a Warcraft 3: Reforged bejelentése még ennél is nagyobb PR katasztrófát von maga után. Ha valaki nem emlékezne, akkor ezzel a teljesen átdolgozott, filmszerűbb hatást keltő trailerrel mutatták be a játék egyik legikonikusabb kampányát.

Mivel mindenhol több mint 4 órányi "reforged" átvezetővel hirdették a játékot, a rajongók jogosan gondolták, hogy ilyesmire számíthatunk, de a valóságban csak az intrót, és az Arthas vs Illidan harcot dolgozták át, a többi cinematicot csupán nagyobb felbontásban renderelték, az in-game átvezetők semmit sem változtak. Szintén semmi nem valósult meg a gameplay trailerben megmutatott új kezelőfelületből, amivel még mindig hirdetik a játékot. Már a kampány során is belefuthatunk bugokba, hiányzó tooltipekbe, és hogy mennyire összecsapott is a dolog bizonyos helyeken, azt jól mutatja, hogy a menüben még mindig Warcraft 3 béta szerepel.

Meghalt a király

Korántsem lett volna azonban ekkora a népharag, ha a Warcraft 3: Reforged egy új, független játék lenne. De nem az. A Blizzardnál azt találták ki, hogy jó összehozzák az eredeti játékkal, így aztán nem darabolják fel a közösséget, tudnak majd egymással játszani a rajongók. Ez papíron nagyon jól hangzik, a valóságban viszont azzal járt, hogy teljesen kiherélték a játékot. Az új, kötelező Battle.net integrációval megszűnt létezni megannyi feature, mint a testre szabható profilok, az in-game klánok, vagy épp a ladder, ami hát lássuk be, egy kompetitív játéknál sokak által elég fontosnak tartott dolog.

És hiába nem vetted meg a játékot, a régi is frissült az új kliensre, a régi battlenet pedig megszűnt, már a lemezről telepített játékoddal sem éred el. Nincs többé LAN, vagy peer-to-peer közös játék, sőt, a single-player kampányra kihegyezett custom game-eket sem tudod többé magadban, csak egy virtuális hoston keresztül játszani, ami azt jelenti, hogy nem tudsz bennük menteni. Nyilvánvalóan teljesen átgondolatlan döntés ez olyan emberek részéről, akik teljesen elszakadtak a rajongótáboruktól. Vagy sosem érdekelte őket igazán.

És ha már a custom game-eknél járunk, egy jelentős részük bugos, volt olyan, amit a hiányzó grafikai elemek teljesen játszhatatlanná tettek. A legnagyobb felháborodást azonban az új felhasználói feltételek okozták, amelyek értelmében minden, a Warcraft 3: Reforgedban készült pálya összes joga azonnal és automatikusan a Blizzard tulajdona, még akkor is, ha személyes felhasználás az egyetlen cél. Persze abszolút megértem, hogy nem akarnak még egy Dota fiaskót, de így nem is lesz ember, aki bármennyi munkát is tenne az egyedi pályák megalkotásába. Pedig a modder közösség új életet lehelhetett volna a Warcraft 3-ba, sőt, akár még a Heroes of the Stormba is, ha átemelnek egyedi pályákat.

"Pofára esett, mint a zsíros kenyér"

És tényleg azokat sajnálom a leginkább, akiknek eszük ágában sem volt megvenni ezt az újrakiadást, mert nekik csak rosszabb lett. A már említett változtatások mellett például grafikailag is, ugyanis például az árnyékok beállítása átkerült a Reforged kliensbe. Először nem értettem, hogy miért produkál kb. 20 fps-t a játék menüje, aztán kiderült, hogy azért, mert az még nem egy in-game ablak, hanem egy böngészőben futtatott webes alkalmazás. Ez önmagában nem egyedi eset, számos AAA játékban is láttunk már hasonlót, csak ott hozzáértők rakták össze, és nem zabálta fel az egész gépet. Ilyen és ehhez hasonló megoldásokkal tűzdelték tele a Warcraft: 3 Reforgedot, ami tényleg csak nevében újrakovácsolt, valójában egy bénán összekalapált játék lett. Nem is nagyon csodálkozhat a Blizzard, hogy a Metacriticen ez minden idők legrosszabb játéka, a felhasználói értékelések alapján jelenleg 0.5-ön áll.

Ha valakinek anno kimaradt a játék, annak most azt tanácsolnám, hogy vegye meg az eredetit, de erre ugye már nincs lehetőség. A kampány story-ja persze nem változott, továbbra is remek történetet kapunk, habár mivel nem vettek figyelembe bizonyos változtatásokat, ez is könnyebb lett. Ennek köszönhető, hogy a March of the Plague misszióban az ügyesebbek akár nehéz fokozaton is képesek szétverni a scoruge bázisokat, pedig ennek a küldetésnek pont az lenne a lényege, hogy Arthas szembesül azzal, hogy az élőhalottak végtelen hullámokban érkeznek, és biztos lenne a vereség, ha Uther nem érkezne meg az utolsó pillanatban, amikor már lángokban áll a bázis. Így pedig ezek az események semennyire nem támasztják alá Arthas karakterfejlődését, inkább elvesznek a sztoriból, mintsem hozzáadnak.

Azok után, hogy milyen felújításokat láttunk az elmúlt időszakban (gondoljatok csak a Resident Evil 2-re vagy az Age of Empires II-re), nagyon szomorú látni, hogy a Blizzard mennyire nem vette komolyan a feladatot. A Warcraft 3: Reforged nem kapufa, ezzel bizony izomból pofán rúgták szerencsétlen lelkes labdaszedőt, aki hosszú évek óta arra vár, hogy kedvenc csapata újra régi fényében tündököljön.

Warcraft III: Reforged
Ennél nagyobb böszmeséget kiadó még nem csinált.
Ami tetszett
  • javult a látvány
  • a kampány még mindig hangulatos
Ami nem tetszett
  • hiányzó feature-ök
  • megannyi bug
  • elrontották az eredeti játékot is
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)