Közeledvén a Warcraft 3: Reforged premierjéhez, baljósan sötét felhők kezdtek gyülekezni a Blizzard feje felett. Nagyobb teret kaptak a kritikus hangok, melyek szerint szinte semmi sem teljesült a stúdió ígéreteiből, és nyilván az sem tett jót a hangulatnak, hogy éles választóvonal jelent meg a puristák és a több újdonságra vágyó rajongók között. Aztán hivatalosan is elrajtolt a felújított Warcraft 3, de olyan állapotban, hogy elsöprő erejű tiltakozáshullámot váltott ki. Ennek mértékére a Blizzard sem lehetett felkészülve, a cég első ijedtében elkezdte visszafizetni a játék árát. Mondjuk, ebben a helyzetben nem is nagyon tehetne mást, hacsak nem akar valamelyik amerikai bíróságon szembenézni egy csoportos perrel. Ennyi persze nem elég, mert fogós kérdés, hogy mi történik azokkal, akik inkább megtartanák a játékot abban bízva, hogy később minden jobb lesz.
Nos, a Blizzard nyílt levélben fordult a játékosokhoz, amelyben először is megköszöni a támogatást, majd rögvest bocsánatot kér, amiért nem a remélt élményt nyújtja a Warcraft 3: Reforged. Ezután pedig rátér azokra a tervekre, amelyek javíthatnak a játék mostani állapotán.
Az aggodalmak egyike a Classic Mode-hoz kapcsolódik. Azonosítottuk az eredeti Warcraft III árnyékolásától és színvilágától eltérő látványért felelős bugot, és már teszteljük a javítást, ami helyet kap egy több más problémát kezelő patchben. Ezt még a hét folyamán tervezzük kiadni.
A szóban forgó tapasz egyebek mellett helyrepofozza a portrék animációit és kiküszöböli a hanghibákat, valamint javít a kezelőfelületen is. Természetesen nem feledkezik meg a Blizzard a joggal hiányolt online feature-ökről (klánok, ranglista stb.), ezeket egy későbbi nagy frissítés formájában tervezik be- illetve visszaépíteni a fejlesztők a játékba, megoldva egyúttal az eredeti Warcraft III birtokosainak gondjait is. A megjelenés részleteiről az elkövetkező hetekben tájékoztatnak bennünket.
Akadnak azonban olyan kifogásolt részei is a Warcraft 3: Reforgednak, amelyekkel egyelőre nem kíván foglalkozni a csapat. Mivel úgy látták, hogy nincs számottevő érdeklődés a bajnokságok és a Reign of Chaos szabályrendszer iránt, mindkettőt eltávolították még 2019 nyarán, az így felszabaduló erőforrásokat pedig a megmaradt elemek csiszolására fordíthatták. (Azt most talán ne bolygassuk, hogy milyen eredménnyel.) Az említetteket hiányoló játékosok kénytelenek lesznek hasonló szabályok szerint működő custom game-ekkel beérni. Ami pedig az in-game átvezetőket illeti, keresztet vethetünk a tavalyi BlizzConon látottakra. Nem kívánnak ugyanis túlzottal eltérni az eredeti irányvonaltól, sőt meg akarják őrizni a klasszikus Warcraft III szellemiségét, és lehetővé tenni a játékosoknak, hogy valódi formájukban tapasztalják meg azokat a feledhetetlen pillanatokat. Csupán a részletesség javult, valamint az animációk.
Mit gondoltok, ennyi elég ahhoz, hogy megmeneküljön a Warcraft 3: Reforged?