A Khronos Group hivatalos közleményben jelentette be, hogy a cég hivatalosan kiadta a Vulkan Ray Tracinget, és a jövőben a vállalat szakemberei azon is fognak dolgozni, hogy több platformon is elérhető és optimalizált legyen a technológia. Mivel a Vulkan API nyílt forráskódú, ezért az optimalizálás is sokkal könnyebb lehet.
A Vulkan API, vagyis alkalmazásprogramozási interfészt a DirectX-től eltérően nem kizárólag Windowsban, hanem macOS és Linux alatt lehet használni. Az újdonság eléréséhez mindössze a VK_KHR_ray_tracing kiegészítést kell a kódba illeszteni, és máris vezérelhetjük a technológiát támogató kártyák RT magjait.
A Khronos a jelek szerint javában készül az új generációs konzolok megjelenésére a cross-platform API fejlesztésével. A Vulkan Ray Tracing támogatásában az NVIDIA és az Intel és részt vesz annak érdekében, hogy a legújabb termékeikben már szabványosítva használhassák, így egységesen lehessen kezelni az érkező játékokban.
A Khronos még azt is említette a közleményben, hogy elsősorban az asztali gépek piacára koncentrálnak, tehát a közeljövőben számíthatunk Vulkan Ray Tracing videokártyákra. Emellett ahardveres fénykövetés megérkezhet Google Stadiára is, amely szintén a technológiát támogató AMD GPU-kat használ. A Vulkan ugyan még csak "feljövőben levő" technológia a DirectX-hez képest, de azért egyre többen nyúlnak hozzá, ilyen például a Doom Ethernal is - már a játék előző része sem DirectX alapokon működött, és az új rész is kizárólag Vulkan API-t használ.