Hirdetés

Már a Vulkan API is támogatja a ray tracinget

|

A Vulkan interfészt fejlesztő vállalat az Nvidia és az Intel szakembereivel együtt dolgozik az optimalizáláson.

Hirdetés

A Khronos Group hivatalos közleményben jelentette be, hogy a cég hivatalosan kiadta a Vulkan Ray Tracinget, és a jövőben a vállalat szakemberei azon is fognak dolgozni, hogy több platformon is elérhető és optimalizált legyen a technológia. Mivel a Vulkan API nyílt forráskódú, ezért az optimalizálás is sokkal könnyebb lehet.

Hirdetés

A Vulkan API, vagyis alkalmazásprogramozási interfészt a DirectX-től eltérően nem kizárólag Windowsban, hanem macOS és Linux alatt lehet használni. Az újdonság eléréséhez mindössze a VK_KHR_ray_tracing kiegészítést kell a kódba illeszteni, és máris vezérelhetjük a technológiát támogató kártyák RT magjait.

A Khronos a jelek szerint javában készül az új generációs konzolok megjelenésére a cross-platform API fejlesztésével. A Vulkan Ray Tracing támogatásában az NVIDIA és az Intel és részt vesz annak érdekében, hogy a legújabb termékeikben már szabványosítva használhassák, így egységesen lehessen kezelni az érkező játékokban.

A Khronos még azt is említette a közleményben, hogy elsősorban az asztali gépek piacára koncentrálnak, tehát a közeljövőben számíthatunk Vulkan Ray Tracing videokártyákra. Emellett ahardveres fénykövetés megérkezhet Google Stadiára is, amely szintén a technológiát támogató AMD GPU-kat használ. A Vulkan ugyan még csak "feljövőben levő" technológia a DirectX-hez képest, de azért egyre többen nyúlnak hozzá, ilyen például a Doom Ethernal is - már a játék előző része sem DirectX alapokon működött, és az új rész is kizárólag Vulkan API-t használ.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)