A pár napja végbement GDC VR Lounge rendezvényre hatalmas tömegek gyűltek össze, hogy kipróbálhassák a milyen belecsöppenni a virtuális valóság világába. Akik bátornak érezték magukat, tettek egy próbát a Paranormal Activity VR experience horrorjátékkal, ami szó szerint sokkolt egyeseket jumpscarejeivel.
Felmerült a kérdés a VR fejlesztők körében, nem veszélyes-e egy hétköznapi horrorjáték mechanikát egy az egyben megvalósítani VR készülékeken?
Amíg egy horrorfilm, vagy egy számítógépes játék maximum ráhozza a frászt az emberre, aki aztán nevetve kifújja magát, egy VR élmény közben erős traumát okozhat a játékosnak egy-egy hirtelen az arcba ugró szörny, vagy hasonló ijesztgetés.
"Nekünk tulajdonképpen van egy szabályunk, ami kimondja, nem lehet nagyobb élőlény egy játékban, mint egy pici kutya" - magyarázta Scott Stephan, a WEVR vezető dizájnere, hogy egy kiskutyánál nagyobb élőlény, már beindítja az ember túlélési ösztöneit, ami már nem az a mókás parázás, hanem halálfélelem. Szerinte azzal lehetne enyhíteni, ha valamilyen hanggal figyelmeztetnék a játékost, hogy valami közeledik, ne érje annyira meglepetésként.
Alex Schwartz, a Job Simulator vezérigazgatója szerint a VR technológia elfogadottabb, mint valaha, ezért sem lenne szabad kitenni a játékost ilyen intenzív élménynek.
Jesse Schell, a Schell Games vezérigazgatója, aki már a 90-es évek óta foglalkozik a virtuális valósággal, nem érzi ilyen súlyosnak a helyzetet. Szerinte leginkább a gyerekekre hat ilyen erősen az effajta élmény, a nagy képzelőerőjükből adódóan valóságosabbnak élik meg, mint a felnőttek. Lépéseket tesznek majd ezügyben, már a HTC és a Facebook is kijelentette, hogy 13 éves kor alatt nem ajánlatos VR készüléket használni.
Szerintetek jogosan akarják korlátozni a VR horrorjátékait, vagy a játékosokra kéne bízni, kinek mekkora az ingerküszöbe?