Az Aeon of Strife és a Defense of the Ancients modok voltak a mai MOBA műfaj alapjai, de a 2010-es év elején indult őrületnek nem ők voltak a gyújtópontjai. Amikor a DotA-AllStars a fénykorát élte, egyre több és több játékos kezdte megkörnyékezni azt. A probléma a játék természetéből fakadt, hiszen modról lévén szó rengeteg apró apró gondja volt a DotA élménynek, amit helyre lehetett volna kalapálni egy különálló megjelenésben. Itt jött képbe a Heroes of Newerth.
A 2010-ben megjelent, akkor még fizetős MOBA új otthont adott a DotA rajongóknak, és egy teljes, komplett játékot kínált, miközben az a LoL nevű izé még mindig csak a szárnyait nyitogatta. Egy ténylegesen komplex stratégiai mókáról volt szó, de a Riot Games F2P modellje, az e-sporttal kapcsolatos hozzáállása és DotA játékstruktúrájának jelentős lecsiszolása a League of Legends egyértelmű győzelmét hozta. A Heroes of Newerthnak esélye sem volt: egy rövid időre ugyan ez volt a MOBA királya, de az uradalom valahol a LoL első szezonjának végére dőlt össze.
A következő évek nyűgös túléléssel teltek, majd 2022-ben bezártak a szerverek. A Kongor Studios csapata a rajongók segítségével próbálta életben tartani a játékot, de ezt hivatalosan senki sem támogathatta, egészen eddig. A Kongor ugyanis összeállt a Garenával, a páros pedig ténylegesen feltámasztja most a Heroes of Newerthot egy Reborn alcímmel.
A stúdió eltökélt szándéka, hogy megőrizze a HoN sajátosságait, de egy modern közönség számára élvezhető kiszerelésbe csomagolja azt. A csapat feje megjegyezte, hogy eszük ágában sincs versengeni a Dota 2-vel vagy a League of Legendsszel, ők inkább csak csinálnák majd a saját játékukat, úgy ahogy tudják.
Megjelenési dátum még nincs, de annyi biztos, hogy egy F2P fizetési modellel fog működni, mikrotranzakciós bevételekre építve.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!