Az Xbox gamer körömlakkokkal, a Konami pedig egy NFT-kollekcióval indítja az évet, a BioWare-től viszont egy érdekes blogposztot kaptunk, amiben Gary McKay, a stúdió főigazgatója azt ígéri, hogy a jövőben jobb minőségű játékokat szállít nekünk a szebb napokat látott csapat.
A nagy múltú fejlesztőnek olyan címeket köszönhetünk, mint a Baldur's Gate 1-2, a KoTOR, a Mass Effect- vagy a Dragon Age-széria, ám az elmúlt években két nagy projektjük, a Mass Effect: Andromeda és az Anthem sem hozta az elvárt színvonalat. A jövő viszont ismét fényesen alakulhat, legalábbis ha sikerül betartani az évköszöntőben foglaltakat.
McKay posztja részben a távmunka jelentette kihívásokat részletezi, amelynek tükrében különösen nagyra értékeli a Mass Effect Legendary Edition sikerét, ami a kritikusoktól és a játékosoktól is jó értékeléseket kapott:
"Még a világjárvány kihívásai ellenére is láthattunk némi sikert a Mass Effect Legendary Edition májusi megjelenésének hihetetlen fogadtatásával. A sajtótól a rajongókig a visszajelzések őrülten pozitívak voltak. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az egyik legjobban értékelt játékot adtuk ki a konzolokon, és a fogadtatás igazán aláhúzza a kiválóságra és minőségre való törekvés értékét a játék minden elemében."
A vezető felidézte a novemberi N7 Day alkalmából posztolt Mass Effect teasert is, melyen elmondása szerint "legalább 5 meglepetést" találhatunk, amik a Mass Effect univerzum "lenyűgöző jövőjére" utalnak.
We have another #N7Day surprise for you from the team working on the next Mass Effect. 👀
— Mass Effect (@masseffect) November 7, 2021
Thank you all for being the best fans in the world! pic.twitter.com/kUwASGJhcx
A Dragon Age szintén készülő folytatása, a Dragon Age 4 kapcsán McKay csak annyit árult el, hogy egy egyjátékos élményen dolgoznak, amely valóban számító döntéseken alapszik. Itt érkezünk el a jobb minőségű címekre tett ígérethez és a bizalom visszaszerzéséhez:
"Amikor átvettem a főigazgatói posztot, arról beszéltem, hogy újjá kell építenünk a hírnevünket, és ez továbbra is nagy prioritás. Arra összpontosítunk, hogy visszaszerezzük a rajongóink és a közösségünk bizalmát, és ezt úgy tervezzük elérni, hogy olyan típusú játékokat kínálunk, amelyekről a legjobban ismertek vagyunk, és biztosítjuk, hogy azok a legmagasabb minőséget képviselik. Küldetésünk, hogy olyan kalandokkal, konfliktusokkal és társakkal teli világokat hozzunk létre, amik arra inspirálnak, hogy a történeted hősévé válj. Azt szeretnénk, ha játékaink megjelenései meghatározó pillanatok lennének az iparágban. Azt akarjuk, hogy minden egyes játék olyan reakciókat érdemeljen ki, mint amilyeneket a Mass Effect Legendary Edition esetében láttunk. Úgy érezzük, hogy megvannak a megfelelő emberek, a megfelelő kreatív fókusz és az EA támogatása, hogy beváltsuk ezt az ígéretet."
Kétségtelenül szép szavak, és mi örülnénk a legjobban, ha sikerülne is beváltani őket, a BioWare-nek azonban nagyon mélyről kell felküzdenie magát, ami a játékosok bizalmát illeti. A fórumokat elnézve ugyanis a legtöbben szkeptikusak McKay ígéretét illetően, s szöveg helyett tetteket követelnek. Ezzel nem is tudnánk jobban egyetérteni, de az biztos, hogy drukkolunk McKay-éknek, hiszen bőven lenne igény a régi BioWare utánozhatatlanul immerzív történeteire.