Szombat délelőtt tízkor, a Sugár mozijának hatalmas termében újságírók, játékfejlesztők és érdeklődők gyűltek össze, hogy különféle játékfejlesztő guruk gondolataikat és műhelytitkaikat megosszák a hallgatósággal. Az IDG Hungary által rendezett előadássorozatra sokan kólával és pattogatott kukoricával ültünk be, elvégre mégiscsak moziban voltunk és a szórakoztatóipar legnépszerűbb ágazatáról van szó…
Crytek goes Budapest!
Bár már kiszivárgott valahogyan ez a tény külföldi site-okon keresztül, de Faruk Yerli, a Crytek egyik vezetője és alapítója most, ezen a rendezvényen jelentette be hivatalosan, hogy a Crysist fejlesztő cég nem máshol alapít leányvállalatot, mint itt nálunk, Budapesten. A játékos társadalom a Cryteket alapító három török testvér, Cevat, Avni és Faruk Yerli nevét először a Far Cry kapcsán ismerhette meg, és már tűkön ülve várjuk, hogy a sokat halasztott FPS csoda év végén végre megjelenjen! A megjelenéssel kapcsolatos megerősítést egyébként szinte harapófogóval kellett kihúznunk a három testvérből, akik a konferencia szünetében egy külön sajtótájékoztatón válaszoltak az újságírók crysis-os kérdéseire.
A Crytek GDF-es jelenlétének ugyanakkor más magyar vonatkozása is van. A céghez felvett friss magyar munkatársat, Pócza Zoltánt azzal a feladattal bízták meg, hogy a játékban szereplő különféle vezethető járműveket megalkossa, és fizikai viselkedésüket lemodellezze. Pócza a GDF-en részletes előadást is tartott, melynek során a legapróbb részletekig is bemutatta a mozi hatalmas vetítővásznán, hogy a katonai járművekben hogyan okozhatunk kárt. A Crysis-ra váró rajongókat már most biztosíthatom róla, hogy a játék ezen részében sem fognak majd csalódni: az összes járművet valami olyan döbbenetes részletességgel és realizmussal lőhetjük majd ronccsá, amelyet eddig még semmilyen FPS-ben sem láttam. Csak már jelenne meg…
Mitől kerek Hitman feje?
Na jó, erről nem esett szó, viszont az előadók között megszólalt Michael Bach Jensen is, aki a Kane & Lynch motorjának fejlesztésének kulisszatitkaiba avatott be minket. Az IO Interactive a Glacialt már évek óta fejleszti és tökéletesíti és a legutóbbi verziót a Hitman: Blood Money-ben láthattuk. A Kane & Lynch-ben természetesen a Glacialt még jobban tökéletesítik. A bemutatón Jensen a pályaeditorral a szemünk előtt dobott össze egy szobát és részletesen kielemezte, hogy mire kell ügyelnie egy fejlesztőcsapatnak, ha saját motort akar kidolgozni játékához.
Magyar fejlesztők
Természetesen kis hazánk designerei is részt vettek a GDF-en. Bóza Lajos a Black Hole Entertainment fejlesztője a game design születéséről beszélt az ötlettől a megvalósulásig. Nagymáthé Dénes, aki az Invictus Games-nél dolgozik, az MMO-król beszélt, Varga Zoltán, a NeoCore Games fejlesztője pedig új RTS-üket, a King Arthurt mutatta be.
Jövőre ugyanitt?
Az előadásokon nemcsak érdekes műhelytitkokba nyerhettünk betekintést, hanem abban is megerősítést nyertünk, hogy a játékpiac él és virul, illetve, hogy a médiumok közül talán a legtöbb kreativitást igényli a fejlesztőktől. A magyar játékpiac eladásokban talán enyhén szólva sem nyújt kimagasló teljesítményt, viszont a játékgyártás terén egyáltalán nem kell panaszkodnunk…
FIGYELEM! Időközben elindult a Games Developer Forum oldalán a fórum, ahol minden résztvevő vagy érdeklődő kifejtheti véleményét és meglátásait a rendezvénnyel kapcsolatban.