PC-sek, emlékeztek még a Total War sorozatról elhíresült Creative Assembly-re? Gondolkoztatok már rajta, hogy mégis hova az ördögbe tűntek el „totálisan"? Hát ide...
We kings?
Miután drága PC only barátaink kiátkozódták magukat, itt az ideje, hogy szemügyre vegyük az egykori stratégiai játékokról konzolos hack'n'slash akcióra átigazolt fejlesztők legújabb alkotását. Itt jegyezném meg egyébként, hogy a Creative-nak ez már nem az első „pálfordulása": a 2005-ös (300 előtti...) Spartan: Total Warrior című játékban egy spártai harcossal kellett szétkaszabolnunk minden élő és élettelen katonát és szörnyet. A Vikingben ugyanez a nemes feladat vár ránk, csak most éppen egy északi harcos bőrébe bújhatunk.
Nord of War
Természetesen a God of War, illetve az arról koppintott Conan (nem a PC-s MMORPG, hanem a THQ-s konzolos eksön gém) „motiválta" leginkább a derék „kreatív gyűlés" fejlesztőit. Tagbaszakadt, izompacsirta hősünkkel, Skarinnal különböző brutális vágásokkal és kombókkal szakíthatjuk le élőhalott ellenségeink végtagjait a legvéresebb akciójelenetek során. A készítők nem teketóriáztak a véres kaszabolások ábrázolásával: törzseket szakíthatunk ketté, fejeket vághatunk le, vagy karokat, lábakat szelhetünk le a ránk támadó szörnyekről.
Egy ideig ez a tömény „ütök-vágok-amputálok" feeling kárpótol is érte, hogy maga a harc kidolgozása sajnos érezhetően primitívebb, mint az említett két klasszikusban, vagy akár a Prince of Persia részekben. Bár rengeteg speciális kombót tanulhatunk az arénában, ezek közül csak néhányat érdemes használni és a legtöbbször úgyis csak az „x" és „a" gombokat nyomkodjuk bőszen a lassú, illetve gyors vágásokhoz.
Előre... rettenthetetlenül!
Azonban mégiscsak van egy olyan fícsör, amelynek köszönhetően a Viking kicsit többet képes felmutatni az említett hack'n'slash klasszikusokhoz képest: ahelyett, hogy lineáris pályákon haladnánk előre, egy több szigetből álló világot kell visszafoglalnunk Hel nevű gonosz istennő szörnyeitől. A kezdőfaluból többfelé is elindulhatunk, és különféle feladatok közül bármelyiket választhatjuk. Azért olyan hihetetlen változatosságra nem szabad számítani: legtöbbször túszul ejtett viking harcosainkat kell kiszabadítanunk, hogy belépjenek egyre növekvő seregünkbe...
No igen... A sereg... A játék egyik legélvezetesebb (csak sajnos elég rövid és relatíve ritka) része a csata, amelyet hatalmas csapatunk élén több száz szörny ellen kell levezényelnünk - tiszta Rettenthetetlen feeling. Azért klasszikus Total War élményre ne tessék számítani: azon kívül, hogy saját és embereink fegyverét különböző varázslatokkal (láng, jég, villám) tápolhatjuk, illetve időnként megidézhetünk egy „nehézbombázó" sárkányt, azért a játék megmarad itt is hack'n'slash-nek.
Összesen három szigetet kell kipucolnunk, szóval azért eltart egy ideig, amíg végzünk.
Festői táj
A játék látványvilága Xbox 360-on 1080p (PS3-on 720p-s) felbontásban igazán lehengerlő: gyönyörű Fable-hangulatú erdőket, mezőket, döbbenetes tengerpartokat láthatunk, morajló, hullámzó tengerrel (csak "ne fürgyé le!", mert derék harcosunk nem tud úszni, ami elég érdekes egy vikingnél, no de kicsire nem adunk...). A textúrák tűélesek, a táj gyönyörű, a játék ezen a téren igazán kihasználja a konzol adottságait. Amikor pedig ellenséges vidékre érkezünk, akkor hirtelen éjszaka lesz, vihar kerekedik - jelezve, hogy Hel rontása rajta ül még a környéken. Kicsit erőltetett megoldás, de kétségtelenül látványos.
A grafika terén talán csak az NPC-k kidolgozása meglehetősen semmitmondó: a szörnyek nem túl eredetiek, vagy látványosak és viking harcosainkat is mintha valami Star Wars-féle klónhadseregből állították volna össze, mert mindenki ugyanúgy néz ki, a falusiak dettó.
Kratos simán ledöfné...
Bár rengeteg eredeti ötletet találhatunk a játékban, a kétségtelenül látványos, de mégis kissé primitív, önismétlő harc, az úgyszintén nem túl eredeti feladatok, és a bugyuta történet révén a Viking sajnos csak egy igen szórakoztató, de nem túl kiemelkedő játékként marad meg emlékezetünkben. Kifejezetten gyenge, illetve bosszantó részeket is találunk benne: ilyen például a szokásos falmászásos, illetve párkányon egyensúlyozós elemek kidolgozása, no meg az a tény, hogy MINDEN interakciónkhoz (ajtónyitás, ládanyitás, teleportálás, stb.) a „B" gombot kell ütemesen nyomkodni, mint valami idegrángásos, mert az ugye annyira, de ANNYIRA „god of waros". Hát gratulálok, komolyan...
A Vikings mindennek ellenére sem rossz játék, csak kár, hogy nálunk (tudtommal...) nem lehet konzoljátékot bérelni, mint külföldön, mert 15.000 + pénzt azért nem adnék ki érte...
GameStar
Viking: Battle for Asgard trailer: