PC-sek, emlékeztek még a Total War sorozatról elhÃresült Creative Assembly-re? Gondolkoztatok már rajta, hogy mégis hova az ördögbe tűntek el „totálisan"? Hát ide...
We kings?
Miután drága PC only barátaink kiátkozódták magukat, itt az ideje, hogy szemügyre vegyük az egykori stratégiai játékokról konzolos hack'n'slash akcióra átigazolt fejlesztÅ‘k legújabb alkotását. Itt jegyezném meg egyébként, hogy a Creative-nak ez már nem az elsÅ‘ „pálfordulása": a 2005-ös (300 elÅ‘tti...) Spartan: Total Warrior cÃmű játékban egy spártai harcossal kellett szétkaszabolnunk minden élÅ‘ és élettelen katonát és szörnyet. A Vikingben ugyanez a nemes feladat vár ránk, csak most éppen egy északi harcos bÅ‘rébe bújhatunk.
Nord of War
Természetesen a God of War, illetve az arról koppintott Conan (nem a PC-s MMORPG, hanem a THQ-s konzolos eksön gém) „motiválta" leginkább a derék „kreatÃv gyűlés" fejlesztÅ‘it. Tagbaszakadt, izompacsirta hÅ‘sünkkel, Skarinnal különbözÅ‘ brutális vágásokkal és kombókkal szakÃthatjuk le élÅ‘halott ellenségeink végtagjait a legvéresebb akciójelenetek során. A készÃtÅ‘k nem teketóriáztak a véres kaszabolások ábrázolásával: törzseket szakÃthatunk ketté, fejeket vághatunk le, vagy karokat, lábakat szelhetünk le a ránk támadó szörnyekrÅ‘l.
Egy ideig ez a tömény „ütök-vágok-amputálok" feeling kárpótol is érte, hogy maga a harc kidolgozása sajnos érezhetÅ‘en primitÃvebb, mint az emlÃtett két klasszikusban, vagy akár a Prince of Persia részekben. Bár rengeteg speciális kombót tanulhatunk az arénában, ezek közül csak néhányat érdemes használni és a legtöbbször úgyis csak az „x" és „a" gombokat nyomkodjuk bÅ‘szen a lassú, illetve gyors vágásokhoz.
Előre... rettenthetetlenül!
Azonban mégiscsak van egy olyan fÃcsör, amelynek köszönhetÅ‘en a Viking kicsit többet képes felmutatni az emlÃtett hack'n'slash klasszikusokhoz képest: ahelyett, hogy lineáris pályákon haladnánk elÅ‘re, egy több szigetbÅ‘l álló világot kell visszafoglalnunk Hel nevű gonosz istennÅ‘ szörnyeitÅ‘l. A kezdÅ‘faluból többfelé is elindulhatunk, és különféle feladatok közül bármelyiket választhatjuk. Azért olyan hihetetlen változatosságra nem szabad számÃtani: legtöbbször túszul ejtett viking harcosainkat kell kiszabadÃtanunk, hogy belépjenek egyre növekvÅ‘ seregünkbe...
No igen... A sereg... A játék egyik legélvezetesebb (csak sajnos elég rövid és relatÃve ritka) része a csata, amelyet hatalmas csapatunk élén több száz szörny ellen kell levezényelnünk - tiszta Rettenthetetlen feeling. Azért klasszikus Total War élményre ne tessék számÃtani: azon kÃvül, hogy saját és embereink fegyverét különbözÅ‘ varázslatokkal (láng, jég, villám) tápolhatjuk, illetve idÅ‘nként megidézhetünk egy „nehézbombázó" sárkányt, azért a játék megmarad itt is hack'n'slash-nek.
Összesen három szigetet kell kipucolnunk, szóval azért eltart egy ideig, amÃg végzünk.
Festői táj
A játék látványvilága Xbox 360-on 1080p (PS3-on 720p-s) felbontásban igazán lehengerlő: gyönyörű Fable-hangulatú erdőket, mezőket, döbbenetes tengerpartokat láthatunk, morajló, hullámzó tengerrel (csak "ne fürgyé le!", mert derék harcosunk nem tud úszni, ami elég érdekes egy vikingnél, no de kicsire nem adunk...). A textúrák tűélesek, a táj gyönyörű, a játék ezen a téren igazán kihasználja a konzol adottságait. Amikor pedig ellenséges vidékre érkezünk, akkor hirtelen éjszaka lesz, vihar kerekedik - jelezve, hogy Hel rontása rajta ül még a környéken. Kicsit erőltetett megoldás, de kétségtelenül látványos.
A grafika terén talán csak az NPC-k kidolgozása meglehetÅ‘sen semmitmondó: a szörnyek nem túl eredetiek, vagy látványosak és viking harcosainkat is mintha valami Star Wars-féle klónhadseregbÅ‘l állÃtották volna össze, mert mindenki ugyanúgy néz ki, a falusiak dettó.
Kratos simán ledöfné...
Bár rengeteg eredeti ötletet találhatunk a játékban, a kétségtelenül látványos, de mégis kissé primitÃv, önismétlÅ‘ harc, az úgyszintén nem túl eredeti feladatok, és a bugyuta történet révén a Viking sajnos csak egy igen szórakoztató, de nem túl kiemelkedÅ‘ játékként marad meg emlékezetünkben. Kifejezetten gyenge, illetve bosszantó részeket is találunk benne: ilyen például a szokásos falmászásos, illetve párkányon egyensúlyozós elemek kidolgozása, no meg az a tény, hogy MINDEN interakciónkhoz (ajtónyitás, ládanyitás, teleportálás, stb.) a „B" gombot kell ütemesen nyomkodni, mint valami idegrángásos, mert az ugye annyira, de ANNYIRA „god of waros". Hát gratulálok, komolyan...
A Vikings mindennek ellenére sem rossz játék, csak kár, hogy nálunk (tudtommal...) nem lehet konzoljátékot bérelni, mint külföldön, mert 15.000 + pénzt azért nem adnék ki érte...
GameStar
Viking: Battle for Asgard trailer: