Idén nyáron meglehetősen furcsa helyzet állt elő: az E3 gárdája bedobta a törölközőt, helyettük pedig egy halom különböző digitális rendezvény próbálta átvenni a Los Angeles-i show helyét. Némileg átgyurmázott formában ugyan, de mindezek ellenére a PC Gaming Show azért megmaradt annak, ami: egy teljesen fals képnek magáról a platformról. Ha ugyanis egy másik bolygóról röppentem volna most épp ide, és végignéztem volna az elmúlt pár órát, akkor bizony azt gondolnám, hogy a PC-k technikai fejlődése egy teljes évtizeddel ezelőtt megrekedt.
Ne értsetek félre, korántsem azt akarom mondani, hogy egy videojáték esetében csak és kizárólag a küllem a fontos. Létezik egy halom csodálatos független cím, amik kezdetleges látványviláguk ellenére is maradandó élményt képesek nyújtani. Nálam sokkal okosabb emberek mondták már, hogy a nagy pixel gyönyörű, és ezzel egyetlen percig sem szeretnék vitatkozni, mert így igaz, lehet szerényebb technikai feltételek mellett is maradandót alkotni - akár látvány terén is, de egyébként meg főleg. Viszont a mai PC Gaming Show tényleg úgy mutatta be a jó öreg számítógépek következő játékainak felhozatalát, mintha PC-n szinte csakis a Steam alsó polcáról, a budget kategóriából lehetne válogatni.
Nagyjából két és fél órán keresztül váltották egymást az előzetesek és villáminterjúk olyan sebességgel, hogy az ember csak kapkodta a fejét, most viszont itt ülök, és nem tudnék egyetlen egy érdemleges mozzanatot sem felidézni a látottakból. Maximum a Surgeon Simulator 2 eszetlensége vésődött az elmémbe, de ez sem azért, mert a PC gaming következő lépcsőfokát jelentené, viszont nem minden nap nézek emberi fejekkel zsonglőrködő sebészeket. A PC az a platform, ahol napról napra testközelből tapasztalhatjuk meg a játékipar fejlődését, minden pillanatban karnyújtásnyira van a jövő. Ehhez képest a PC Gaming Show a múltban él, olyannyira, hogy az 1999-es Shadow Man felújított változata volt még talán az, ami egy picit megemelte az emberek pulzusát - a felújítást itt értsétek úgy, hogy 4K-s textúrákat húztak a 21 esztendős játékra (oké, van itt még szélesvásznú felbontás, dinamikus árnyékok, dinamikus világítás, élsimítás és kutyafüle, de azért értitek).
A high end PC-k tulajdonosai már most is csak egy kedves mosolyt engednek el a játékkonzolok következő generációja felé, ők nap mint nap tapasztalják, milyen a legújabb címeket a legmagasabb grafikai beállítások mellett, természetesen 4K-ban, hajmeresztő fps-számok mellett futtatni. Végtelenül meg lennék lepve, ha nekik pont erre és pont így lenne szükségük szombat éjszaka. A show végén a támogatók maratoni felsorolásánál viszont azért nagyjából összeáll a kép, teljesen világos, miért is lett az egyébként is felhígult E3 helyetti, heteken át elnyújtott digitális expódömbing elejére beszuszakolt PC Gaming Show olyan, amilyen: itt bizony kis túlzással már szinte tényleg bárki vehetett 30 másodperc műsoridőt, így a kis halak is kaphattak egy csepp rivaldafényt - másnap pedig nem is érné meg közösködni velük, a nagyfiúk két házszámmal odébb tartják meg saját házibulijukat. Más kérdés persze, hogy a következő pillanatban már kevesen fognak emlékezni a pillangócsoport foglalkozására, amit mi ezen a szép estét végignéztünk. Én pedig továbbra is itt ülök, és pontosan tudom, hogy nem csak ezekkel a játékokkal lehet majd a jövőben múlatni az időt PC-n. Szerencsére.