Hirdetés

Vélemény: a Division haldoklik, de én nem vagyok hajlandó végignézni

|

A Ubisoft üdvöskéje egy pillanat alatt szörnyeteggé változott, ami most módszeresen felzabálja önmagát és a játékosait.

Hirdetés

Elegem van. Elegem van a bugos játékmenetből, elegem van a csalókból, elegem van a glitcheket kihasználó játékosok tízezreiből. Mérhetetlenül bosszantanak az amatőr hibákat elkövető fejlesztők, a hanyagul tesztelő minőségbiztosítási csapat tagjai és a kommunikálni képtelen, sőt, néha egyenesen hazudozó community managerek, akik miatt a sötétben kell tapogatóznom, amíg a szerverleállás után be nem lépek a játékba, hogy a saját szememmel győződjek meg arról, hogy valami bizony megint nem úgy működik, mint ahogy kéne, vagy ahogy mondták, hogy lesz.

Ezt a cikket még pénteken akartam megírni, mert ha akkor sikerült volna kijavítani a hibákat, már az is késő lett volna. Neki is álltam, végül csak nem akart összeállni az anyag. Egyrészt mert bár a józan ész azt diktálta, hogy itt az ideje továbbállni, én mégis végtelenül szerelmes voltam a The Divisionbe, és nem akartam elhinni, hogy így ér véget a dolog. Titkon reméltem, hogy valahogy még sikerül megmenteni. Közben pedig olyan hihetetlenül dühös voltam, hogy habzó szájjal ütöttem a billentyűket és szó szerint kiabáltam bele a szavakat a monitorba, az általam megfogalmazott gondolatok pedig nem feltétlen voltak kompatibilisek a GSO családbarát felületével.

Pedig a Division nagyon is jól indult, az első hetekben imádtam. Persze nyilvánvalóan megvoltak a maga problémái, legyen szó a kisebb bugokról, egyensúlybeli problémákról vagy épp a nem feltétlen tökéletes itemizációról, de ezek egyike sem tette tönkre a játékélményt, és szépen lassan mindent ki lehetett volna polírozni, hogy az első raid érkezésére minden a legnagyobb rendben legyen. A teszt végén álló 8/10 jól mutatja, hogy a Division nem hiba nélküli, de egy kőkemény alapokra építkező, kifejezetten élvezetes játék.

Az egyértelműen látszik, hogy a Massive nem tudta kisujjból kirázni a játékot, mint teszi azt a Blizzard a huszonkettedik WoW kiegészítővel, így voltak problémák, amiket gyorsan kellett javítani. Azt mondjuk nem értem, hogy mehetett át a tesztelést végző csapaton, hogy 15 Phoenix Creditet (vagy az 1.1-es patch után 4 HE itemet) dobtak a bossok, de miután bekerült a játékba, viszonylag gyorsan rájöttek, hogy ez így nagyon nem jó, úgyhogy gyorsan ki is vették őket. Persze addigra az élelmesebbek már ronggyá farmolták őket, és hát 100 próbálkozásból nyilván könnyebb kipörgetni a tökéletes Vectort, mint négyből.

A közösség (és ezért nem is feltétlen tudok haragudni a játékosokra) nyilvánvalóan mindig a legkisebb ellenállás felé halad, és ez abszolút igaz volt a The Divisionre is. Az egész a Bullet Kinggel kezdődött, aztán jöttek a Challenge mód farmok, majd a Police Academy glitch, és így tovább. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy én soha egyiket sem próbáltam, de egy óra monotom farmolás után elengedtem a dolgot, mert éreztem, hogy ez túlságosan lélekölő a számomra.

A felfedezett glitchek pedig csak szaporodtak. Ha valaki tudta, hogy melyik armor talentek működnek hibásan, az simán meg tudta sokszorozni akár a sebzését, akár a túlélési esélyeit, miközben egyébként is jobb cuccai voltak, mert glitchelve farmolta a küldetéseket. A helyzet egyre frusztrálóbbá vált, főleg annak fényében, hogy a PvE tartalom kezdett elfáradni, PvP-ben meg ugye ezekkel a játékosokkal futottál össze rendszeresen, de reméltük, hogy az 1.1-es patch majd jó irányba kezdi el terelni a játékot.

Amikor megtudtuk, hogy bevezetik a Supply Dropokat, nagyon megörültünk, hiszen ez valami olyasmi, amit mi is szívesen láttunk volna a Dark Zone-ban. Aztán megnéztük őket élesben, és csak egyetlen kérdésünk volt: "Ez most komoly?" Mégis ki bólintott rá erre? Odaszaladsz, benyomod a túlélő ultit és kész, tiéd a láda. Mindegy, hogy hány NPC vagy játékos van ott, benyomod a gyakorlatilag sebezhetetlenné tevő képességet, és 10 ember kereszttüzében kinyitod a ládát. Hát ez minden, csak nem izgalmas.

Na nem baj, majd az Incursion jó lesz - gondoltuk, és még ha sokaknak nem is tetszik, elsőre nem lett volna rossz. Talán a 15 hullámból álló horda mód nem a legváltozatosabb hosszútávon, de néhány alkalomra le tudott volna kötni. Aztán kiderült, hogy glitchelhető, és onnantól mindenki azt farmolta. Jött is a hotfix, de a játékosok azonnal találtak egy új trükköt, és onnantól nem volt megállás. Az élelmesek rájöttek, hogyan szedhetnek ki 20 perc alatt egy 214-es és egy 240-es szintű szett darabot, mikor utóbbinak hetente csak egyszer kellene esnie. Valaki, aki kihasználta a rendszer hibáit, egy óra alatt ott volt, ahol egy hibátlanul teljesítő csapat három hét múlva lett volna. És ez a glitch több mint 72 óráig bent volt a játékban anélkül, hogy a fejlesztők bármit is tettek volna. 

Aztán kijavították a dolgot, de szinte még ki sem került az erről szóló bejegyzés, már megvolt az új trükk, és folytatódott minden tovább. És hát nem is zavarna, hogy valaki így teszi tönkre a saját szórakozását, de a probléma az, hogy ezekkel az emberekkel van tele a Dark Zone, így még a 204-es szintű fegyverhez szükséges szintet sem tudja az ember kifarmolni nyugodtan, mert esélye sincs azok ellen, akiknek már megvan a teljes 240-es szett. Már egy ideje érezhető volt, hogy vagy glitch-elsz, vagy lemaradsz, számomra azonban a legutolsó hotfix tette be a kaput. A fejlesztők kivették a heti jutalmat, így elvileg senki nem kaphatta volna meg azt. De aztán erre is lett glitch, így csak az nem kaphatja meg, aki a szabályokat betartva játszik, a "csalók" tovább erősödtek.

Teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy a Massive minden szempontból alkalmatlan arra, hogy életben tartsa ezt a játékot. Egy teljes hete van bent a bugos Incursion, és ki tudja még meddig lesz. A Blizzard valószínűleg 24 órán belül sűrű bocsánatkérések közepette kivette volna a játékból, hogy majd visszarakják, ha hibátlan. A Mobile Covert csak és kizárólag glitchekhez használják a játékosok, már rég le kellett volna tiltani az egészet. Ehelyett mit tesz a Massive? Elkezdenek fenyegetőzni, hogy a glitch-előket kirakják (ez egyébként is elég valószínűtlen, tekintve hogy a cheaterek is szabadon garázdálkodhatnak még mindig), majd amikor valaki rákérdez, hogy akkor mégis mi a helyzet, kihátrálnak a dolog mögül:

A legrosszabb, amit ebben a helyzetben tehet egy stúdió, hogy hallgat, márpedig a Massive úgy lapít, ahogy csak tud. El kéne végre dönteni, hogy mi fog történni, azt nyíltan kommunikálni a játékosokkal és megtenni a szükséges lépéseket. Ki lesz valaha javítva a probléma? Elveszik az így szerzett cuccokat? Meg lesznek valahogy büntetve azok, akik napokig így farmolták a Falcon Lostot? Lesz teljes rollback, hogy mindenki ugyanonnan induljon? Ehelyett Hamish Bode community manager olyanokkal streamel, akik már full 240-ben feszítenek, sőt, azt mondja élő adásban, hogy ez teljesen rendben van. Ha pedig valaki a fórumon a problémákra hívja fel a figyelmet, azt a bejegyzést törlik vagy moderálják. Pedig nyilván nem véletlenül alakul így a játékosszám a Steamen:

Egy jó PvP és PvE frissítés új életet lehelhetett volna a Divisionbe, ehelyett viszont teljesen ellehetetlenítette annak kompetitív oldalát. Már senkit nem érdekel, hogy rendesen teljesítse az Incursiont, hiszen semmi értelme, és láthatóan a fejlesztők is vagy magasról tesznek rá, vagy teljesen inkompetensek. Akárhogy is, jelenleg két táborra szakadtak a játékosok, és én sem a glitchelőkhöz nem akarok tartozni, sem azokhoz, akik egész nap miattuk sírnak. Sajnálom, hogy ez lett a vége, de a Ubisoft csak magának köszönheti az egészet, és ha két hét múlva sikerül is kijavítani a hibát, addigra már rég késő lesz. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)