Régóta tudjuk már azt, hogy nagy erőkkel dolgozik a Capcom ikonikus akció-RPG-jének folytatásán, a Dragon's Dogma II-n. A múlt héten került megrendezésre az Európában kisebb figyelmet élvező, de egyébként igen rangosnak számító Tokyo Game Show, ahol még az Xbox is tiszteltét tette saját műsorával.
Természetesen a Capcom is jelen volt az expón, ahol számos érdekességet mutatott be, beleértve a Dragon's Dogma folytatását, amit közel 9 percen át figyelhettünk mozgásban.
A betekintő előzetes során jobb rálátást kaptunk a játék négy kezdő kasztjára, illetve számos további, a harchoz és a felfedezéshez kapcsolódó mechanika is bemutatásra került. Megtudtuk még azt is, hogy a térkép mérete nagyjából négyszer akkora lesz, mint az eredeti játékban, illetve a napszakok dinamikus változása is implementálásra kerül majd a folytatásban.
Részletesebben beleláthatunk a városok működésébe és a közöttük történő utazási lehetőségekbe, valamint jobban megismerhetjük a bestiák új nemzedékét, a Battahlokat, akiknek székhelye a perzselő naptól távoli sivatagi hasadékokban található. Számos új ellenfelet is megfigyelhetünk, többek között griffháton lovagló szörnyeket, de még egy küklopsz leterítését is láthatjuk, amit aztán hídként használnak hőseink az átjutáshoz.
A kasztok közül megismertjük a Fighter, Archer, Thief és Mage karaktereket, akik szervesen eltérőek lesznek a képességeik tekintetében. A harcok igen összetettnek tűnnek, de minden bizonnyal az egyes mechanikák és kombók elsajátítása után élvezetesen fűzhetjük majd össze támadásainkat. A harcos például a pajzsát csapkodva képes magára terelni a szörnyek figyelmét, míg a varázsló lassan kántálja a mágiát, miközben az íjászok és a tolvajok támadásai a nagyobb ütésekre és a gyors szúrásokra helyezik a hangsúlyt.
A Dragons Dogma II tehát minden bizonnyal komplexebbnek, azonban sokkal simábbnak és élvezetesebbnek ígérkezik, mint az elődje. A felvételeken a grafikai előrelépés is jól látható, ami remekül foglalja keretbe az élvezetes harcrendszert és mechanikákat. Természetesen az összecsapások mellett minden bizonnyal a történet is számos meglepetést tartogat majd magában, így érdemes lesz azt is figyelemmel kísérni. Ami sajnálatos, hogy a bejelentés során nem kaptunk dátumot a megjelenést illetően, azonban nagy valószínűséggel már csak jövőre vethetjük bele magunkat a kalandozásba.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.