A Steam Early Access programja 5 évvel ezelőtt, még 2013-ban indult el, hogy teret adjon fejlesztés alatt álló játékoknak, amikben benne van a potenciál. Az első nagyot kaszáló cím a Bohemia DayZ-je volt, de már ezt megelőzően is számos játék próbált szerencsét a platformon.
Az egyik első ezek közül Simon Roth játéka, a Maia volt, amiben egy kolóniát kellett menedzselnünk. A kifejezetten komplex rendszerekkel operáló játékban még az is szimulálva van, mennyire izzadnak a túlélőink, a sokszor kegyetlen játékmenetet pedig olyan mókás dolgok törik meg, mint a kolónia méhecskének öltöztetett macskája, vagy a haikuk, amiket nekünk írnak a túlélők.
Rengeteg javítás és finomhangolás után a Maia most végre révbe ért, Simon Roth pedig elégedetten dőlhet hátra, hiszen nemcsak egy izgalmas játékot tett le az asztalra, hanem ott volt egy olyan jelenség születésénél, ami alaposan átalakította a játékipart.