Ha házi versenyt tartanának az Xbox Game Studios családjába tartozó fejlesztőstúdiók között, akkor nagy valószínűséggel az Obsidian Entertainment csípné meg az első helyet a produktivitás kategóriában, és az eredményen gyaníthatóan az sem változtatna, ha a külön szervezeti egységet alkotó Bethesda alá besorolt formációkat is megméretnék magukat. A kaliforniai RPG-specialisták ugyanis már régóta úgy működnek, hogy párhuzamosan futtatnak több projektet (tartalmi bővítéseket is beleértve), és mióta a Microsoft hátszelét élvezik, megengedhették maguknak, hogy minden korábbinál nagyobbra nőve még több játékot fejlesszenek egyszerre.
Ezek közül három létezéséről már régebb óta tudtunk; a szeptember 22-én érkező Grounded több mint két évet töltött korai hozzáférésben, a Pillars of Eternity világába helyezett Avowed-ról 2020-ban, a The Outer Worlds 2-ről tavaly rántották le a leplet, a Pentimentet viszont csak idén nyáron pillanthatta meg a közönség.
Ehhez képest nem is kell sokat várnunk a megjelenésére, hiszen alig néhányat alszunk, és máris arra ébredünk, hogy novembernél van kinyitva a naptár, 15-ét pedig kézzel rajzolt piros karika övezi. Ezen a napon debütál tehát a Pentiment PC-n, Xbox One-on, valamint Xbox Series X|S konzolokon, és mivel belsős címről van szó, értelemszerűen a Game Pass-előfizetők már a premier napján fejest ugorhatnak a mintegy 25 évet felölelő történetbe.
Ami a 16. századi Bajorországban, a Német-Római Birodalom területén játszódik, és amit a korai modern fametszetek és a kéziratok illusztrációi által ihletett képi világba csomagoltak az Obsidian művészei. A mi feladatunk egy Andreas Maler nevű illusztrátor szerepében kell utánajárnunk a Tassing városát és a Kiersau apátságot rettegésben tartó gyilkosságsorozatnak és egyéb botrányoknak.
A cselekményt döntéseink, pontosabban azok következményei formálják, és egyáltalán nem mindegy, hogy kit vádolunk meg bűnelkövetéssel. Az éjszakai betöréssel, közös italozás és szerencsejáték útján szerzett információgyűjtéssel tarkított játékmenetben az idő is fontos tényezőnek számít, nem csinálhatunk meg mindent.