Nagy tétekben játszik a Ubisoft, ami az Assassin's Creedet illeti, a céget alapító és vezető Guillemot testvérek kis túlzással a kiadó jövőjét tették fel a rulettasztalra, arra fogadva, hogy a rajongók még sokáig nem unnak rá a legsikeresebb franchise-ukra. Számos játékot harangoztak be a franciák az utóbbi években, némelyik (Assassin's Creed Mirage, Assassin's Creed Nexus VR) már meg is jelent, de még sokkal több projekt formálódik a háttérben, amelyekben az a közös, hogy egyetlen platform, az Assassin's Creed Infinity fogja majd össze őket.
Mindazon értesülések alapján, amelyeket az Insider Gaming megszellőztetett, az Infinity leginkább úgy írható le, mint a franchise jelenében élő aszaszinok, templomosok és mezei Abstergo-alkalmazottak által használt Animus. A játékos képletesen szólva "befekszik" a szerkezetbe, azaz belép az Infinity hubba, és elindítja a kiválasztott játékot, esetleg onnan folytatja, ahol legutóbb abbahagyta. Az oldal munkatársai videón látták ennek a működését, a folyamatot gyorsnak és egyszerűnek írták le. Mindössze pár másodpercet vett igénybe, hogy a bejelentkezett felhasználó betöltse legutóbbi mentett állását a Codename Red munkacímű, Japánban játszódó epizódban.
Túl azon, hogy közös otthont, egységes launchert kapnak az Assassin's Creed játékok, a Ubisoft másik szerepet is szán a digitális platformnak az Insider Gaming forrásai szerint, az élő szolgáltatás élményt nyújtja majd a felhasználóknak rajta keresztül. Lesz egy Exchange névre keresztelt online piactér, ahol napi és heti kozmetikai holmikat vásárolhatunk a Codename Red főhősei, Naoe és Yasuke számára. Ugyancsak a platformon kap helyet a Synchronisation funkció, amelyen belül Projecteknek nevezett, valamilyen narratív keretbe ágyazott, mini battle passeket találunk a protagonistákhoz kapcsolódóan. Amennyiben ezeket teljesítjük, kozmetikai holmikkal gazdagodunk jutalom gyanánt. A Ubisoft állítólag azt tervezi, hogy rendszeresen adagolt Projectekkel tartja a rajongók homlokterében az Assassin's Creed franchise-t, elfoglaltságot nyújtva nekik a kétévente érkező teljes értékű játékok, valamint kisebb volumenű alkotások és DLC-k megjelenései közti szünetekben.
Az Insider Gaming úgy tudja, hogy az idén várható Codename Red debütálásával párhuzamosan tárja szélesre kapuit az Infinity platform a játékosok előtt, 2025-ben a multiplayer fókuszú Invictus, a rá következő évben pedig a széria legkomorabb felvonásaként jellemzett Codename Hexe kerül sorra. Ha minden igaz, az utóbbi női főszereplőt kap, aki állítólag az Elsa névre hallgat. Tervben van még az Assassin's Creed IV: Black Flag remake-jét takaró Codename Obsidian, az Indián túl a Mediterrán térségbe és az Azték Birodalomba is ellátogató Codename Nebula, egy ingyenesen játszható, PvE-jellegű kooperatív alkotás Codename Raid munkacímmel, egy másik multiplayer projekt Codename Echoes munkacímmel, valamint egy újabb remake, ami csak az évtized végén jelenik meg.
Bár a VR-ral megégette magát, és egyelőre nem kíván abba a szegmensbe többet invesztálni, van egy másik terület, nevezetesen a mobilplatformoké, ahol bőven van még keresnivalója a Ubisoftnak. Ennek szellemében pedig jön is Androidra és iOS-re az ókori Kínába helyezett Assassin's Creed Jade.