Annyira telített a többjátékos, jellemzően live service üzleti modellre épülő lövöldék piaca, hogy szinte már csodaszámba megy, ha egy újdonságra ráharapnak az ilyen alkotások kedvelői, akik javarészt ugyanazokat a címeket nyúzzák már hosszú évek óta. Még az olyan rutinos csapatoknak is gondot okoz maradandót alkotniuk, mint a Left 4 Dead szériával befutott Turtle Rock, míg a zsánerben tapasztalatlan, ám nagy nevű stúdiók sorra produkálják egyik bukást a másik után az Anthemtől (BioWare) a Hyenasig (Creative Assembly).
Nem elég felkelteni a játékosok érdeklődését, fenn is kell tartani azt folyamatosa fejlesztésekkel, sűrűn adagolt plusztartalmakkal, lehetőleg odafigyelve a közösség visszajelzéseire és elvárásaira. És még ez sem garantálja azt, hogy néhány hónappal, vagy egy-két évvel a rajt után nem dől be az egész, nem válik veszteséges üzletté a szerverek üzemeltetése és a játékosok kiszolgálása. Ideig-óráig megdobhatják a játékosszámot az előfizetéses szolgáltatások, de mint azt pár napja láthattuk, a Gamepass sem csodaszer, nem tudta megmenteni a Paradox új játékát, és önmagában nem volt elég ahhoz sem, hogy a felszínen tartsa az Avalanche támogatását élvező Second Extinctiont.
A szólóban és csapatban egyaránt játszható dinoszauruszos FPS fejlesztőcsapata, a Systemic Reaction a Steamen tudatta a közösséggel, hogy nem dolgoznak tovább a játékon, azaz a tavalyról erre az évre halasztott 1.0-ás változat már sosem látja meg a napvilágot. Ennek szellemében már nem lehet megvásárolni sem PC-re, sem Xboxra, a szervereket pedig valamikor 2024 folyamán leállítják. Erről időben szólni fognak.
A rajongókat minden bizonnyal elszomorító posztban megemlítették még, hogy a Second Extinction vége nem jár együtt elbocsátásokkal, találnak rá módot, hogy a most felszabaduló fejlesztők tehetségét és lelkesedését az anyavállalat (Avalanche Studios Group) más projektjeinél hasznosítsák.