A mai napig is hatalmas játékosbázissal rendelkezik az 1994-es Doom II, ami első sorban a lelkes felhasználók által készített modoknak köszönhető, melyek gyakran teljesen szürreálisak, és egyben elképesztőek.
A 2023. március 2-án, a doomworld.com oldalán közzétett, Myhouse.wad névre hallgató mod is ezek közé sorolható. A Steven Nelson által publikált szintet állítása szerint egy elhunyt barátja, Thomas Allord készítette, és még 15 évvel ezelőtt küldte át neki. A pálya első ránézésre teljesen letisztultnak tűnhet, azonban az egyszerű külső valami sokkal komplexebbet rejteget magában.
A mod elején egy ház kertjében indulunk, majd rövidesen megpillanthatunk magunk előtt egy házat, ami egyébként Tomék otthonának a pontos másolata. Bár, ha valóban 15 évvel ezelőtt készült a map, akkor ez nem is olyan meglepő, hiszen ekkoriban nagyon gyakori volt, hogy a játékosok különböző modokba ültetve alkották meg szobájukat, vagy éppen teljes otthonukat.
A szint első fele egy szokásos Doom pályára hajaz, a megszokott démonkaszabolós játékmenettel, azzal a csavarral, hogy a már korábban említett, valóságban is létező rezidencián tesszük mindezt. Az elképesztő részletességgel megalkotott házban például olyan dolgokat is felfedezhetünk, mint a nappaliban található, televízió alatt elhelyezkedő PlayStation konzol, illetve a fürdőszobában a mini démon figura.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Órákig sorolhatnánk még az ilyen és ehhez hasonló érdekességeket és kikacsintásokat, ugyanis szinte minden sarokban találhatunk valamit Tomék házában. Azonban ha ezt most megtennék, ez erősen spoileres lenne, másrészt pedig ti sem érnétek soha ezen cikk végére, így azt ajánljuk, ha tehetitek, próbáljátok ki, és fedezzétek fel magatok a rejtélyes, olykor sötét és nyomasztó, de annál több érdekességet tartogató családi házat.
A közösség nyomására így döntött a Doom atyja, John Romero is, aki nemrégiben végigjátszotta a legendás Myhouse.wad modot, ráadásul ezt az egészet élőben közvetítette a Twitch csatornáján, amelynek az elején azt mondta:
"Nem tudok róla semmit azon kívül, hogy az emberek azt mondták, nagyon király, és hogy mindenképp játszanom kellene vele."
Ami ezek után következett, az pedig nem más volt, mint az, hogy megfigyelhettük a shooter műfajának egyik legbefolyásosabb alakját, ahogy vidáman kuncogva vagy éppen meglepődve bámul a képernyőre, amikor a szürreális mod a következő nagy csavart dobja rá. A végigjátszás a Doom II második szintjén, az Underhalls-on zárul, amely a fordulatos történet szerves részét képezi a modban. A kaland végeztével Romero csak ennyit fűzött hozzá a látottakhoz:
"Ez elég király volt, meg kell próbálnom újra most, hogy már nagyjából ismerem a pályát."
Romerónak kicsivel több mint egy óra alatt sikerült bejárnia a házat, azonban ezalatt csak egy kis szeletét fedezte fel a MyHouse.wad teljes titkokból álló labirintusának. A modban rengeteg alternatív útvonal és titkos ajtó található, amiből az egyik például olyan trükkös volt, hogy még a Doomworld felhasználóinak is rengeteg együttműködésre volt szükségük a megfejtéshez.
Mindenesetre Romero kétségkívül jól szórakozott a játék során, azonban azt nem tudni, hogy tényleg nekiindul-e majd a jövőben még egyszer a pályának, hogy még több titkot tárjon fel Tomék házában.
Ti kipróbáltátok már a csavaros modot?