A cég tegnap nyitotta meg virtuális boltját, a Dell Islandot az MMORPG-n belül. Az odáig rendben van, nem egy nagy etvasz, hogy virtuális Dell gépeket is vásárolhatunk a játékon belül avatarunknak – feltéve, ha van elég virtuális zsetonunk. Azonban a Dell egy remek üzleti húzással azt is megoldotta, hogy a gép, illetve a kedvenc MMO-nk elől nem akarunk elmozdulni, hogy Dell terméket vegyünk, akkor ezt a játékon belül is lebonyolíthatjuk.
„Második élet”: a név mindent elárul…
A Second Life egyébként egyre nagyobb őrület az USA-ban az MMORPG-k között. Bár a World of Warcraft populációját ugyan nem közelíti meg, azért az 1.39 millió felhasználó szép eredmény, ahhoz képest, hogy alig egy hónapja érték el az egy milliós határt. A Second Life-ot egyébként hivatalosan nem is MMORPG-nek hívják, hanem egyfajta „metaverzumnak”, amelynek ténylegesen az a célja, hogy saját, hétköznapi alter-egónkat rakjuk bele a közösségi játékba.
Így tehát ez az MMORPG tulajdonképpen a valós világ leképezése, olyan társadalmi rétegekkel, kereskedőkkel, boltokkal, mint a gépen túl. A különbség talán csak annyi, hogy itt aztán tényleg nyugodtan levetkőzhetjük „gátlásainkat”: a legnépszerűbb játékbéli helyszínek, ahol pénzünket elkölthetjük a strip-tease klubok és kaszinók…
Szebb, gyorsabb géppel jobban érzed magad?
„Ott akarunk lenni, ahol sok ember gyülekezik” – így szól a Dell egyszerű üzleti koncepciója, amit Ro Parra, a Dell vezérigazgatója fogalmazott meg. Ez az ügyesen becélzott online kereskedelem persze ennél összetettebb… A Second Life-ban kapható PC-kben és notebookokban sokkal erősebb komponensek találhatóak és persze sokkal designosabb, csinosabb külsővel rendelkeznek.
Így az egész üzlet kifejezetten azoknak a hardcore gamereknek szól, akik annyira kockák, hogy nem képesek elmozdulni a gépük és kedvenc MMO-juk elől sem, viszont minőségi hardvert akarnak könnyen és gyorsan.
Maga Ro Parra egyébként a „valós világban” is tartott sajtó-tájékozatót, de alter egóját természetesen a játékon belül, a Dell Islandon is megtalálhatjuk: ott ücsörög Philip Rosedale-el együtt, aki a Second Life-ot készítette.
Terjed, mint a vírus
Természetesen más cégek úgy kaptak rá az ötletre, mint az éhes cápák. A Toyota és a Nissan hamarosan ugyanígy megnyitja saját boltocskáját a játékon belül, és ugyanígy lehet majd autókat vásárolni akár pixelekből összerakott virtuális énünknek, akár saját hús-vér személyünknek. A kérdés már csak annyi maradt, hogy kinek akarunk igazán örömet szerezni…?