Kevésen múlott, hogy a Payday széria egyszer s mindenkorra véget érjen a második résszel, mivel a kiadói ambíciókra törő Starbreeze Studios csúnyán eltaktikázta magát, az Overkillel fejlesztett The Walking Dead játék totális kudarc lett. A csőd küszöbére került cég gyorsan karcsúsításba kezdett, lepasszolta a Tencentnek a System Shock 3-at, majd minden erőforrását a legbiztosabb befektetésnek tűnő Payday 3-ra csoportosította át.
A fejlesztés azonban lassan haladt, az első képet még 2019-ben mutatták meg az Unreal Engine 4-gyel készülő kooperatív lövöldéből, de most már hamarosan révbe ér, ugyanis szeptember 21-ére lőtték be a premierdátumot. Aznap válik elérhetővé PC-n, PlayStation 5-ön és Xbox Series X|S-en, valamint ugyanekkor kerül be a Game Passbe.
Azt követően, hogy az Xbox Games Showcase-en egy trailerrel elárulták a megjelenés időpontját, az is kiderült, hogy milyen konfigurációra lesz szükségünk, ha elfogadható sebességgel szeretnénk futtatni PC-n. Könnyen lehet azonban, hogy a paraméterek módosulni fognak, mivel a fejlesztők feltett szándéka Unreal Engine 5-re átültetni a játékot, hogy ne csak a játékmenetet emeljék új szintre, hanem a látványt is, ami igazából sosem számított a széria erősségének.
Csúszást viszont nem fog okozni a beharangozott motorcsere, mivel csak a megjelenés után kerítenek rá sort, tehát a vásárlók biztosak lehetnek benne, hogy később szebb, és ezáltal talán időtállóbb is lesz a játékuk, bár ez nagyrészt inkább a tartalomtól és a későbbi támogatás mértékétől függ, multis címről lévén szó.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!