Számos alkalommal számoltunk már be róla, hogy a fejlesztőcsapatoknak milyen jól jöttek az olyan szolgáltatások, mint a Game Pass és a PlayStation Plus, hiszen általunk szélesebb közönség ismerkedhet meg az adott videojátékkal, és akár új erőre kaphatnak az eladások is, remény nyílhat egy esetleges folytatásra.
Legutóbb a Marvel's Guardians of the Galaxy-nek tett jót a Microsoft hátszele, de persze nem minden esetben sül el jól, ha a játékosok egy nagy része ingyen jut hozzá a termékhez, akad olyan stúdió is, amelynek negatív élményei vannak ezzel kapcsolatban.
Az Oddworld: Soulstormot készítő Oddworld Inhabitants fejlesztője, Lorne Lanning nem kevesebbet állít, mint hogy a játék PlayStation Plusba való bekerülése "pusztító" volt a csapat számára. Az Xbox Expansion Passnak nyilatkozva Lanning elmondta, hogy kezdetben úgy gondolták, nagyjából 50 ezer példányt fognak eladni a Soulstormból, de biztosan nem többet 100 ezer darabnál. A stúdió némi anyagi segítség után is kutatott a játék életben tartásához, így amikor a Sony megkereste őket és egy meg nem nevezett összeget ajánlott fel azért, hogy a játékuk a megjelenése hónapjában elérhető legyen a PS Plusban, lecsaptak a lehetőségre.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A megjelenés azonban három hónapot csúszott a világjárvány hatásai miatt, ezáltal a korábban becsültnél jóval többen jutottak hozzá egy PlayStation 5-ös konzolhoz. Ennek eredményeképpen az Oddworld: Soulstormot majdnem 4 milliószor töltötték le a PlayStation Pluson keresztül, ami jóval felülmúlta azt, amire számítottak, ezért Lanning elmondása alapján lesújtó volt számukra a dolog.
Úgy tűnik tehát, hogy míg egyeseknek új közönséget hoz a PS Plus, másoktól potenciális vásárlókat vesz el. Nektek mi a véleményetek erről?