Sokaknak valószínűleg 20 óra sem elegendő ahhoz, hogy befejezzék a PlayStation 5-ös Demon's Souls remake-et, de bizony akadnak már olyan elvetemült speedrunnerek, akiknek némi trükközés segítségével még 20 percre sincs szükségük ehhez a mutatványhoz. Nem lesz első hallára egyszerű a megfejtés, szóval figyeljetek nagyon, megpróbálom konyhanyelven elmagyarázni azt a bugot, amit jelenleg használnak a speedrunnerek.
A Demon's Soulsban archstone-nak hívják azokat a mentési pontokat, mik nagyjából úgy működnek, mint a Dark Souls játékokban a tábortüzek. Ezekből azonban itt jóval kevesebb van, és gyakorlatilag az egyes pályaszakaszok kezdőpontjainak tekinthetőek. A játékban különböző régiók találhatóak, amelyeket a Nexusból érhetünk el. Mindegyik területen az egyes számú archstone-nál kezdünk, és szépen lassan felfedezzük a következőket is.
És itt jön a képbe a bug: ha mondjuk az első területen eljutunk a harmadik archstone-ig, majd átteleportálunk egy másik régióba, ahol még semennyit sem haladtunk előre, tehát csak a legelső archstone-t fedeztük fel, indulhat a trükközés. Közvetlenül abban a másodpercben, mikor betölt a játék az új helyszínen, be kell zárni a Demon's Soulst. Az újbóli elindítás után pedig mindössze annyi a dolgunk, hogy meghalunk. Ekkor nem az új terület első archstone-jánál éledünk fel, ahol kellene, ugyanis a rendszer még az előző terület "archstone számára" emlékszik, így pedig végül a második régió harmadik archstone-jánál tér magához a karakterünk. Annál az archstone-nál, amit értelemszerűen még fel sem fedeztünk.
Az alábbi videó részletesen is elmagyarázz a metódust.
Az említett bugot kihasználva született meg az alábbi videó is. Itt Distortion2 17 perc 18 másodperc játékbéli idő (IGT) alatt ér a Demon's Souls végére.
A Demon's Souls remake-je egyébként majdnem kapott egy könnyített módot, de ezt végül elvetették.