Az Epic Store hirtelen megjelenése és megállíthatatlan marketinghadjárata valószínűleg gyakorol némi nyomást a Valve vezetőire, ugyanis a legújabb feljesztői dokumentáció szerint hamarosan igen komoly feature-ök kerülhetnek a játékfejlesztők kezébe.
Ha valaki szeretne egy játékot megjelentetni a Steamen, akkor a játék kódjába integrálnia kell az úgynevezet Steamworks API-t, ami alapvetően arra való, hogy a Steam által kínált különféle szolgáltatások (mint pl. a Workshop) elérhetőek legyenek a játékon belülről. Az API hivatalos dokumentációjában most megjelent pár újdonság, amely alapvetően nem feltétlenül sejtet sokat, de sok rajongó messzebb menő következtetéseket tett.
Egészen pontosan arról van szó, hogy bekerült pár új feature, amelyek segítségével biztonságos hálózati kapcsolatokat lehet létrehozni a VAC által biztosított Valve infrastruktúrán keresztül. Ez persze önmagában még nem jelent semmit, mert egy ilyen kapcsolatot ezer dologra fel lehet használni, viszont a leírásban megjelenik a "dedicated server hosting program" is, amely a dokumentáció szerint jelenleg bétatesztelőknek érhető el.
Persze nehéz eldönteni, hogy valóban az Epic Store-ral szeretnék-e felvenni a versenyt, hiszen a Valve már évekkel ezelőtt is beszélt arról, hogy a külsős fejlesztések számára is szeretnének dedikált szervereket biztosítani. Ti mit gondoltok?