Eredetileg egy, a PUBG világában játszódó horrorjáték lett volna a The Callisto Protocol, de aztán ez megváltozott, így a meglehetősen ijesztőnek és véresnek ígérkező kalandnak már saját univerzuma lesz. Az teljesen egyértelműnek tűnik, hogy a fejlesztőkre nagy hatással lehettek a Dead Space-játékok, de nem csak a konkurencia volt jó ihletforrás a munkálatok során.
A Striking Distance Studios egyik vezető munkatársa, Chris Stone (aki korábban a Dead Space-en is dolgozott) a PCGamesN interjújában mesélt arról, mi minden volt hatással a csapatra a The Callisto Protocol megalkotásakor. Elmondása szerint egyértelműen befolyással voltak az olyan nagyágyúk, mint a Silent Hill vagy a Resident Evil, de természetesen horrorfilmeket is jobban szemügyre vettek, így például A dolog is inspirálta a srácokat.
Stone arra is kitért, hogy a kutatómunka során a csapat nem húzta meg a határt a videojátékoknál és a filmeknél, hanem a való életből származó horrorokba és egyéb finomságokba is beleásták magukat. Azt nem részletezte, hogy pontosan mik voltak ezek, és állítása szerint kevésbé is volt szórakoztató a vizsgálatuk, ugyanakkor a legemlékezetesebb és legértékesebb tartalmak közé sorolta ezeket, amelyen nagyban hozzájárulhattak a realisztikus látvány és élmények megalkotásához.
Egyébként Stone arról is beszélt, hogy végre megvalósíthatják azokat az ötleteiket, amiket a Dead Space kapcsán nem tudtak a technikai akadályok miatt, és ez talán egy újabb ok lehet arra, hogy még jobban várjuk a The Callisto Protocolt.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.